شناسهٔ خبر: 65209644 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه اهل سنت آق قلا:

علمای دیگر استان ها به وجود آیت الله نورمفیدی غبطه می خورند

امام جمعه اهل سنت آق قلا گفت: وقتی که در نشست ائمه جمعه کشور حضور داشتیم برخی از علمای دیگر استان ها به وجود آیت الله نورمفیدی در استان گلستان غبطه می خوردند.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آخوند «عبدالحی میرزاعلی» در نشست صمیمی خانواده های روحانیون و طلاب اهل سنت با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: علمای سایر استان ها بیان می کردند که اگر شخص عالم و بزرگواری همچون آیت الله نورمفیدی در استان ما بود استان ما هم گلستان می شد و این افتخار بزرگی است که خداوند به ما گلستانی ها ارزانی داشته است.
 
به گفته وی؛ استان گلستان رنگین کمان وحدت در کشور است، تفاهم، همگرایی، همدلی، تعامل، همکاری و وحدت مثال زدنی در استان مدیون نگاه وحدت گرایانه و بانی وحدت در گلستان، یعنی آیت الله نورمفیدی است.
 
امام جمعه اهل سنت آق قلا با بیان اینکه وظیفه داریم اتحاد و انسجام خود را بیش از پیش ترویج و تحکیم بخشیم، تصریح کرد: شاعر و عارف نامدار ترکمن ایران زمین مختومقلی فراغی می گوید، اگر چنانچه ما مروج و ترویج دهنده محبت باشیم که یکی از عوامل اتحاد و انسجام اسلامی است، هیچ وقت بهائیت در کسوت وهابیت و بالعکس نمی تواند روح ما را تسخیر کند.
 
وی افزود: علما و روحانیون و خانواده های آنان باید برای مردم الگو و اسوه باشند، مردم نظاره گر حرکات، حسنات، رفتار، کردار و گفتار علما و خانواده های آنان هستند و باید در این زمینه الگو و سرمشق باشیم.
 
به گفته وی؛ خانواده ها پشتوانه قوی روحانیت در امر تبلیغ و ترویج دین هستند، امروز اگر روحانیون و ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه برقرار و مستحکم ترویج دهنده علوم دینی و اسلامی هستند به بودن پشتوانه قوی خانواده های آنان بر می گردد.
 
آخوند میرزاعلی با اذعان بر اینکه هر رأی ما همانند تیری بر قلب دشمنان نظام و انقلاب است و باید با حضور حداکثری در انتخابات نقشه ها و فتنه های دشمنان را نقش برآب کنیم، ابراز کرد: وظیفه داریم با حضور پرشور در پای صندوق های اخذ رأی، مکر و حیله و نیرنگ دشمنان و فتنه گران را به خودشان برگردانیم.
 
وی ادامه داد: مردم با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن حمایت قاطع خود را از نظامی که برپایه اسلام و قرآن بنا نهاده شده است عملا و علنا ثابت کردند و باید از آن حفاظت و حراست کرده و پشتیبان محکمی باشیم.
 
انتهای پیام/
 

نظر شما