شناسهٔ خبر: 65169260 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

کنعانی حملات هوایی اسرائیل به رفح را به شدت محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات هوایی جنایتکارانه ارتش اسرائیل علیه مناطق مسکونی و مدنی در رفح را که به شهادت دهها تن از شهروندان فلسطینی از جمله تعداد قابل توجهی از کودکان منجر شد، به شدت محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش شبکه شرق، ناصر کنعانی با اشاره به میزبانی رفح از بیش از یک میلیون آواره فلسطینی هشدار داد که اقدام اسرائیل در تجاوز به رفح و تهدید به حمله زمینی به این منطقه می‌تواند موجب وقوع فاجعه‌ای انسانی و جنایت جنگی دیگری علیه ملت بیدفاع فلسطین شود.

وی تاکید کرد: چنین قصد و اقدامی نه تنها مغایر و برهم زننده مذاکرات جاری در موضوع آتش‌بس است، بلکه اقدامی مغایر با قرار موقت صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری و مصداق نیات خبیثانه اسرائیل در نقض مکرر همه هنجارهای حقوقی بین‌المللی به منظور بی‌اعتبار ساختن آن‌هاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن هشدار نسبت به تبعات خطرناک این اقدام وحشیانه و اظهار نگرانی نسبت به‌ تداوم جنایت نسل‌کُشی توسط اسرائیل افزود: اکنون زمان آن رسیده که اگر آمریکا و دیگر هم‌پیمانان غربی اسرائیل در ابراز نگرانی‌های خود نسبت به امنیت و ثبات منطقه صادق هستند، نسبت به مهار رفتار جنون آمیز مقامات اسرائیل در کشتار مردم بی دفاع فلسطین بطور فوری اقدام کنند.

کنعانی با جلب توجه مجامع بین‌المللی، دولتها و افکار عمومی جهان نسبت به تبعات نگران کننده هرگونه اقدام نظامی اسرائیل در رفح بر وضعیت ساکنان و آوارگان این منطقه، بر مسؤلیت نهادهای بین‌المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد در جلوگیری از تداوم تهاجم اسرائیل به نوار غزه و ممانعت از تشدید فاجعه انسانی تاکید کرد.

در حملات و بمباران بامداد امروز(دوشنبه) اسرائیل علیه رفح در جنوب نوار غزه، حدود ۱۰۰ نفر شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که بیشتر قربانیان زن و کودک هستند.

 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما