شناسهٔ خبر: 6516603 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

حمله موشکی تروریست‌های تکفیری به مناطق شیعه‌نشین ادلب در سوریه

صاحب‌خبر -

گروه‌های تروریستی مناطق شیعه نشین استان ادلب واقع در شمال غربی سوریه را آماج حملات موشکی خود قرار دادند.
به گزارش «ایرنا»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌ها از جمله گروهک تکفیری جیش الفتح وابسته به القاعده دو روستای عمدتا شیعه نشین الفوعه و الکفریا در استان ادلب را موشک باران کردند. این گروه افزود: صدها راکت و گلوله به این دو روستا اصابت کرده است. براساس گزارش مذکور، در نتیجه این اقدام تروریستی دست کم هفت نفر کشته و صدها نفر نیز دیگر زخمی شده‌اند.
بر اساس این گزارش، نبرد در اطراف دو روستا میان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان با گروه‌های تروریستی ادامه دارد. بخش‌های زیادی از استان ادلب از جمله مرکز این استان در اشغال گروه‌های تروریستی است.
از سوی دیگر یگان‌های مختلف حزب‌الله با کمک نیروی هوایی سوریه، مواضع افراد مسلح در شهر «زبدانی» را هدف قرار داده و مناطق جدیدی را از حضور تروریست‌ها پاک‌سازی کردند.
رزمندگان حزب‌الله لبنان در ادامه نبرد پاکسازی «زبدانی» از حضور تروریست‌ها، شب گذشته موفق شدند مناطق «درب الکلاسه»، «درب حصبه» و «مرج الکساره» را در حومه این شهر از وجود عناصر تروریستی «احرار الشام» و «جبهه النصره» پاکسازی کنند. در جریان این عملیات ده‌ها تن از تروریست‌ها کشته و به اسارت گرفته شدند.
گزارش دیگری حاکی است یگان‌های حمایت مردمی کرد اعلام کردند که تقریبا به طور کامل شهر حسکه در شمال شرق سوریه را تحت کنترل خود درآورده‌اند.
ردیدور خلیل، سخنگوی یگان‌های حمایت مردمی کرد در مصاحبه با رویترز گفت: تمام خطوط دفاعی این شهر در حال حاضر تقریباً در دست کردهاست.

برچسب‌ها:

نظر شما