شناسهٔ خبر: 65164336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شهدای ایران | لینک خبر

آصفری در گفتگو با شهدای ایران:

ایران پیش از انقلاب اسلامی  کشوری زیر سلطه ی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود/ در رژیم پهلوی روند انتخابات‌ در کشور به صورت فرمایشی بود

امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی در خیلی از کشورهای منطقه اثرگذاراست . در حالی که ایران پیش از انقلاب اسلامی  کشوری زیر سلطه ی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود. امروز دیگر کسی جرات عملیات نظامی بر علیه ایران را ندارد.

صاحب‌خبر -

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری   شهدای ایران  در خصوص مقایسه دستاورد ها و پیشرفت های کنونی ایران اسلامی  مطرح کرد: به نظرمن بایدجهادتبیین مطابق شرایط زمانی فعلی کشورصورت بگیرد. پیش از انقلاب ایران به عنوان یک کشور تحت سلطه بود که قدرت ها وارد کشور ما می شدند و هیچ توجهی به مسئولین و شاه این کشور نداشتند.

وی افزود:  به عنوان مثال در تاریخ می بینم که روسای جمهور انگلیس، آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی بدون اجازه وارد سفارتخانه شوروی شدند و حتی اجازه حضور شاه را ندادند.  کشور زیر سلطه و یوغ استعمار و  استکبار شناحته می شد و استعمارگران منابع کشور را به غارت می‌بردند و در قبالش هیچ اقدامی به نفع مملکت انجام نمی‌دادند.

نماینده مردم اراک درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور ما توانایی  ساخت و تولید را نداشت و  از لحاظ صنعتی در شرایط بسیار بدی به سر می‌بردیم.
همچنین وضعیت بهداشتی کشور مطلوب نبود و همچنین کشور از لحاظ راه‌ و جاده دچار ضعف و کمبود بود. آب شرب لوله کشی و برق در روستاهای ما کمتر پیدا می‌شد. خدمات و اقدامات عمرانی در گذشته مانند حال نبود.

آصفری  با اشاره به دستاورد های ایران بعد از انقلاب بیان داشت:  کشور ما امروز به عنوان کشوری شناخته شده است که جزو ۱۰ کشور‌ دارای ارتش‌قوی دردنیا است.  در صورتیکه در گذشته ارتش ما زیر سلطه نیروهای نظامی امریکایی بوده است.
 
وی مطرح کرد: در حوزه هوا و فضا نیز کشور ما  جزو ۱۰ کشور توانمند در پرتاب موشک‌های ماهواره بر  است و در سلول‌های نو بنیاد و باروری امروز  جزو شش کشور بزرگ دنیا قرار گرفته ایم و امروز سدسازی در ایران و طول راه آهنی که پس از انقلاب در ایران کشیده شده بسیار قابل توجه‌ تر از قبل است و اصلاً قابل مقایسه نیست .

نماینده مردم اراک درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گذشته علی رغم منابع بسیار غنی گازی که در کشورمان بود کمتر شهری را داشتیم که از نعمت گاز برخوردار باشد، ادامه داد: اما امروز حتی کمتر روستایی را پیدا می‌کنیم که از نعمت گاز برخوردار نباشد.  سبک ورود جوانان ما به دانشگاه هم قابل قیاس با گذشته نیست. تعداد محدودی از افراد در گذشته این امکان را داشتند که حتی تا مقطع دیپلم درس بخواندند و عده ی کمی به دانشگاه می‌رفتند و این درحالی است که امروز این توانمندی در همه ی شهر هاحتی شهرهای کوچک ما وجود دارد و شهرهای بسیار کوچک ما دارای دانشگاه هستند و این بستر و موقعیت فراهم و ایجاد شده است که همه بتوانند ادامه تحصیلات در مقاطع عالیه را داشته باشند.

آصفری در ادامه با اشاره به قدرت فعلی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بیان داشت : امروز قدرت نرم جمهوری اسلامی در خیلی از کشورهای منطقه اثرگذاراست . در حالی که ایران پیش از انقلاب اسلامی  کشوری زیر سلطه ی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بود. امروز دیگر کسی جرات عملیات نظامی بر علیه ایران را ندارد.

 وی با مقایسه ی روند انتخابات در قبل و بعد از انقلاب خاطر نشان کرد: در دوران گذشته روند انتخابات‌ در کشور به صورت فرمایشی بود؛ درحالیکه امروز انتخابات‌ها به صورت رسمی و کاملاً مطابق استانداردهای جهانی برگزار می‌شود.

وی در آخر تصریح کرد : این خود مردم هستند که انتخابات‌ها را برگزار می‌کنند؛ مجلس را خود مردم شکل می‌دهند و شوراها ریاست جمهوری حتی رهبری را به واسطه خبرگان‌ خود مردم انتخاب می‌کنند و حق انتخاب به مردم داده می‌شود.  این‌ها از موقعیت‌ها و توفیقاتی هست که به واسطه جمهوری اسلامی محقق شده است.

نظر شما