به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ششمین شب جشنواره فیلم فجر در قم با اکران شش فیلم در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر به پایان رسید.
سینما ونوس در اولین سانس خود پذیرای جمع کثیری از نویسندگان، هنرمندان و اهالی رسانه برای تماشای فیلم «باغ کیانوش» ساخته رضا حداد کشاورز بود که کارشناسان آن را یکی از شگفتیهای این دوره از جشنواره میدانند.
باغ کیانوش از کتابی به همین اسم به قلم نویسنده مطرح قمی علی اصغر عزتیپاک اقتباس شده و بخش زیادی از غنای فیلمنامه مرهون این اقتباس است.
فیلمی که هم در فیلمنامه و هم در اجرا اثری قابل اعتنا و پرمحتواست و روایت گویا، ساده و درگیرکنندهای دارد و یکی از آثار شاخص تولید شده در حوزه کودک و نوجوان در سالهای اخیر است. محور اصلی قصه باغ کیانوش شخصیتهای کودک و نوجوان هستند و بازیگران نوجوان این فیلم همپای عباس جمشیدیفر و شهرام حقیقتدوست، بازیهای یکدست و تمیزی به نمایش میگذارند.
موسیقی بامداد افشار در خدمت فیلم است و انیمیشنها و جلوههای کامپیوتری فیلم که توسط میلاد محمدی از فیلمسازان قم طراحی و کارگردانی شده، در روایت به تصویر کشیدن دفاع مقدس برای مخاطب کودک و نوجوان موفق است.
از آنجا که این فیلم از داستان کتاب علی اصغر عزتیپاک؛ نویسنده مطرح قمی اقتباس شده، حضور فعالان ادبیات و داستاننویسان قمی در زمان اکران این فیلم پررنگ بود.
اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در دومین سانس به تماشای سومین تجربه فیلمسازی محمود کلاری؛ تصویربردار برجسته و بینالمللی سینمای ایران با عنوان «تابستان همان سال» نشستند که به هر اندازه از قابهای زیبا و چشمنواز و جذاب برخوردار است، با ریتم کندش مخاطب را خسته میکند.
در سینما تربیت نیز انیمیشن «رویا شهر» ساخته محسن عنایتی نوشآبادی و فیلم «پرویز خان» از پدیدههای جشنواره چهلودوم روی پرده رفت که هر دو فیلم در جلب رضایت مخاطب موفق بود، اما پردیس سینمایی بازار شهر دو سانس متفاوت را در ششمین شب جشنواره فیلم فجر تجربه کرد.
این سینما در سانس اول فیلم «شکار حلزون» ساخته محسن جسور را روی پرده داشت که نتوانست مخاطب را با خود همراه کند. اما در سانس دوم فیلم سینمایی «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانیپور با موضوع نفوذ نیروهای ایرانی در میان گروههای تکفیری و داعشی در سوریه به روی پرده رفت که از سانسهای پرتماشاگر جشنواره امسال بود.
فیلمی که تمام بلیتهای آن از ساعاتی پیش از شروع نمایش به فروش رسیده بود و مخاطبانی که در زمان اکران فیلم برای خرید بلیت به گیشه مراجعه میکردند، دست خالی برمیگشتند.
انتهای پیام/452
∎