موتورسیکلت ۲۲ هزار دلاری هارلی دیویدسن، جذاب و پرفروش است. بریک اوت ۱۱۷ جزو محصولات شاخص در کلاس کروزر محسوب میشود.
پس از وقفهای سه ساله در تولید سری محصولات بریک اوت، شامل نسخههای پایه و ۱۱۴، هارلی دیویدسون بازنگری در این خانواده را آغاز کرد که حاصل آن معرفی مدل ۱۱۷ جدید برای سال ۲۰۲۴ است.
به گزارش پدال، بریک اوت ۱۱۷ بر اساس نسل دوم فریمی ساخته میشود که ظاهر آن مشابه مدلهای دهه ۴۰ میلادی خواهد بود. نتیجه این کار ارائه محصولی با ظاهر کلاسیک و البته سواری راحت و مدرن امروزی است.
این موتورسیکلت را میتوان درگستر شوروم های فروش دانست. البته اینکه بخواهید با بریک اوت ۱۱۷ راهی پیست شوید یا اینکه در مسابقات خیابانی شرکت کنید به خودتان بستگی خواهد داشت. در واقع هارلی دیویدسون محصولی ساخته که از نظر پرفورمنس، حجم پیشرانه و سیستمهای الکترونیکی شبیه موتورسیکلتهای CVO این شرکت است و تنها ظاهری متفاوت دارد.
خانواده سافتیل این شرکت اولین بار در سال ۱۹۸۳ و با معرفی مدل FXST سافتیل رونمایی شد و پس از گذشت سالها شاهد عرضه نسل دوم فریم سافتیل بودیم که موتورسیکلتهای جدیدی بر اساس آن ساخته شدند. جدیدترین محصول بریک اوت هم از همین فریم به همراه پیشرانه جدید و دیگر تکنولوژیها سود میبرد.
مشخصات هارلی دیویدسون بریک اوت ۱۱۷ مدل ۲۰۲۴ | |
پیشرانه | ۲ سیلندر ۱۹۲۳ سیسی |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۱۰۱/۱۶۷ |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
قیمت (دلار) | ۲۲,۴۹۹ |
- نقاط قوت: پیشرانه پرقدرت، سیستمهای ایمنی متنوع، پرفورمنس خوب، ارتفاع پایین صندلی
- نقاط ضعف: کنترلهای روبهجلوی نه چندان خوب، عدم استفاده از دو شاخ قابل تنظیم، محدودیت رنگهای انتخابی بدنه
از آنجایی که هارلی دیویدسون بازنگریهای زیادی در این موتورسیکلت انجام داده بنابراین به جرات میتوان گفت تقریباً تمامی قطعات آن بهروز شدهاند. نسل دوم فریم یاد شده مزیتهای زیادی در بر داشته و درعینحال مشکلات مربوط به نسل قبلی ساختار سافتیل را برطرف کرده که از جمله این مشکلات میتوان به هندلینگ ضعیف و راحتی کم سواری موتورسیکلت اشاره کرد. پیشرانه جدید بریک اوت ۱۱۷ نیز از قدرت و گشتاور قابلتوجهی سود میبرد که نتیجه آن شتاب گیری بسیار خوب خواهد بود.
همچنین در بخش طراحی ظاهری از تریم کروم بجای قطعات تیره استفاده شده تا حالت لوکستری ایجاد کند. در مدل ۲۰۲۴ بریک اوت ۱۱۷ شاهد رنگهای جدید با گرافیک بدنه خاص این موتورسیکلت هستیم.
از دیگر ویژگیهای شاخص محصول موردبحث میشود به شاسی راحت و پاسخگو، پیشرانه دو سیلندر بزرگ و پرقدرت، سیستمهای الکترونیکی و کمک موتورسوار متنوع، ژئومتری فریم کلاسیک برگرفته از محصولات دهه ۴۰ میلادی و… اشاره کرد.
پیشرانه جدید بریک اوت ۱۱۷ که میلواکی ایت V توئین نام دارد با حجم ۱۹۲۳ سیسی خود قدرت و گشتاور بیشتری نسبت به قبل تولید میکند. در واقع این نیروگاه پرقدرت خروجی ۱۰۱ اسب بخار و ۱۶۷ نیوتون متری دارد که پرفورمنس قابلتوجهی ارائه خواهد کرد.
اگرچه خنک کاری اصلی موتورسیکلت از نوع هوا خنک است اما ویژگی خنک کاری با روغن هم برای پراکندگی هرچه بیشتر گرمای تولیدی وجود دارد. با توجه به نسبت تراکم ۱۰.۲ به ۱، استفاده از بنزین مرغوب برای جلوگیری از مشکلات ناک در پیشرانه ضروری خواهد بود.
همچنین باید گفت حداکثر سرعت هارلی دیویدسون بریک اوت ۱۱۷ به ۱۹۳ کیلومتر در ساعت میرسد. شایان ذکر است سیستم کنترل کشش بهصورت استاندارد وجود دارد تا از در رفتن بخش پشتی موتورسیکلت در زمان شتاب گیری سنگین جلوگیری کند.
از نظر طراحی و استایل ظاهری باید گفت هارلی دیویدسون طرحی کلاسیک را انتخاب کرده است. فریم این موتورسیکلت نه تنها شبیه فریمهای قدیمی است بلکه از فرهنگ محصولات کاستوم نیز الهام میگیرد. گلگیرهای جلو و عقب بریک اوت ۱۱۷ مشابه موتورسیکلتهای بابر هستند و تریم تیره و کرومی میانه موتورسیکلت نیز باعث شدهاند جذابیت دوچندانی ایجاد شود.
در چراغهای جلو از تکنولوژی LED برای بهبود میدان دید در شب استفاده شده است. البته موقعیت کنترلهای موتورسیکلت به گونهای است که موتورسوار مجبور خواهد شد در موقعیت خاصی قرار گیرد که شاید این حالت برای تازهکاران جالب نباشد و خستگی آنها در سفرهای طولانیتر را به همراه داشته باشد.
باک سوخت ۱۹ لیتری بریک اوت ۱۱۷ باعث میشود این محصول بهروز شده شعاع حرکتی زیادی داشته باشد. از دیگر تجهیزات محصول هارلی دیویدسون میتوان به نمایشگر LCD کوچک اشاره کرد. در بخش شاسی و هندلینگ باید گفت آمریکاییها فریمی لولهای را بکار گرفتهاند که منجر به ادامهدار شدن اکسل عقب شده و فریمهای سنتی را به یاد میآورد.
این نوع طراحی ارتفاع صندلی را کاهش داده که حتی برای موتورسوارانی با قد کوتاه نیز خوب و ایمن خواهد بود. فنر قابل تنظیم در شوک عقب تنها تغییر موجود در سیستم تعلیق عقب است اما در بخش جلو از دو شاخ دوبل شووا استفاده شده که عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی دارد.
رینگهای آلومینیومی ۲۱ اینچی جلو و ۱۸ اینچی عقب بریک اوت ۱۷ هم از طراحی ۲۶ پره سود میبرند و با لاستیکهای میشلن همراه شدهاند. از نظر ترمزها نیز باید به تک دیسک جلو با چهار پیستون و تک دیسک عقب با دو پیستون اشاره کرد. سیستم ترمز ضد قفل هم بهصورت استاندارد وجود دارد.
نهایتاً باید گفت هارلی دیویدسون بریک اوت ۱۱۷ مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۲۲,۴۹۹ دلار در دسترس است. مدل استاندارد این موتورسیکلت با رنگ خاکستری عرضه میشود ولی برای انتخاب رنگ مشکی سنتی این برند باید ۳۵۰ دلار پرداخت کرد. رنگهای اونیکس سفید، آبی و سبز آلپین هم با قیمت ۶۵۰ دلار در دسترس هستند.
محصول بهروز هارلی دیویدسون با گارانتی ۲۴ ماهه بدون محدودیت کارکرد عرضه میشود. موتورسیکلتهایی همچون ایندین اسپرت چیف و تریومف راکت ۳R جزو رقبای بریک اوت ۱۷۷ هستند.
ایندین قدیمیترین رقیب آمریکایی هارلی دیویدسون است و از روند تکاملی مشابه سود میبرد. ایندین همچنین محصولی با ظاهر الهام گرفته از موتورسیکلتهای قدیمی خود تولید کرده و یک پیشرانه ۲ سیلندر قوی هم دارد. البته مدل اسپرت چیف از تجهیزات الکترونیکی بیشتر و گرانتری سود میبرد و دارای سیستم اطلاعات سرگرمی راید کامند است.
گشتاور تولیدی این موتورسیکلت به ۱۶۵ نیوتون متر میرسد که اگرچه کمتر از هارلی دیویدسون است اما هنوز هم رقم قابلاحترامی به نظر میرسد. برای خرید ایندین اسپرت چیف باید ۱۹,۹۹۹ دلار هزینه کرد.
تریومف راکت ۳R هم رقیب مهمی برای بریک اوت ۱۱۷ محسوب میشود. پیشرانه ۳ سیلندر ۲.۵ لیتری برای هیولای انگلیسی، ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۱ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.
از نظر سیستمهای الکترونیکی هم تریومف بهتر عمل کرده و سیستم ارتباطی سفارشی آن نیز کاملاً جلبتوجه میکند. راکت ۳R با قیمت ۲۳,۸۹۵ دلاری گرانترین موتورسیکلت بین این سه محصول یاد شده است.
هارلی دیویدسن بریک اوت ۱۱۷ سفارشی