شناسهٔ خبر: 65116000 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لحظه به لحظه با 127 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

صاحب‌خبر -
لحظه به لحظه با 127 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
خبرگزاری آریا - حملات رژیم اشغالگر به مناطق مختلف باریکه غزه و کرانه باختری درحالی امروز (شنبه) وارد 127 مین روز خود شده است که این رژیم در تازه ترین حملات جنایتکارانه خود 18 شهروند فلسطینی را در رفح غزه به خاک و خون کشید. جنگنده ها و توپخانه های این رژیم به شکل بی وقفه و بی امان نقاط مختلف باریکه غزه را هدف قرار می دهند. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر تا امروز به 27947 شهید و 64459 مجروح رسیده است.
بنابر این گزارش، رژیم صهیونیستی بامداد امروز با هدف قرار دادن دو ساختمان در محله «النصر» واقع در «رفح» در جنوب غزه دست کم 18 شهروند فلسطینی را به شهادت رساند و ده ها نفر دیگر را زخمی کرد.
در همین حال «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش دستور داده طرحی برای تخلیه جمعیت از رفح و همچنین نابود کردن چهار گردان باقی‌مانده حماس ارائه کند.
کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد، نتانیاهو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که عملیات زمینی در رفح ظرف 2 هفته آینده آغاز خواهد شد.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.
جنگ غزه
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.
رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.
رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.
علل شکست آتش‌بس در غزه
جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.
گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست‌وهفتمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:
07:13 | تیراندازی شدید نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس
خان یونس07:08 | شهادت یک فلسطینی در مقابل بیمارستان ناصر خان‌یونس
بر اثر تیراندازی تک تیراندازان صهیونیست در مقابل درب پذیرش بیمارستان ناصر خان‌یونس، یک فلسطینی شهید و 3 نفر مجروح شدند.

نظر شما