شناسهٔ خبر: 65112691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دستور نتانیاهو به ارتش اسرائیل: طرح تخلیه رفح و نابودی حماس در آن آماده شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم دستور داده تا طرحی برای تخلیه یک شهر مرزی در جنوب نوار غزه و نابودی نیروهای جنبش حماس در این شهر آماده کنند.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه شامگاه امروز (جمعه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی به ارتش، وزارت جنگ و نهاد امنیتی این رژیم دستور داده تا طرحی برای تخلیه غیر نظامیان از شهر «رفح» در جنوب نوار غزه و نابودی گردان های وابسته به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در این شهر واقع در نزدیکی مرز مشترک با مصر ارائه دهند.

در بیانیه دفتر نتانیاهو در این باره آمده است: دستیابی به هدف جنگ یعنی نابودی حماس در حالی که چهار گردان وابسته به آن در رفح باقی بماند، غیر ممکن است. از سوی دیگر، واضح است که یک عملیات گسترده در رفح مستلزم تخلیه غیر نظامیان از مناطق جنگی است.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه بیانیه خود همچنین آورده است: به همین دلیل نیز، نخست وزیر از ارتش اسرائیل و نهاد امنیتی درخواست کرد تا طرحی دوگانه برای تخلیه ساکنان (رفح) و متلاشی ساختن گردان های (حماس) به دولت ارائه دهند.

هر چند که دفتر نتانیاهو سقف زمانی برای تهیه طرح مذکور یا تاریخ آغاز عملیات نظامی در رفح را مشخص نکرده، با این حال درخواست وی در میانه هشدارهای کشورهای غربی و عربی در مورد خطر انجام عملیات گسترده رژیم صهیونیستی در این شهر ارائه شده است.

این در حالی است که بر اساس برآوردهای بین المللی، جنگ مرگبار و ویرانگر رژیم صهیونیستی و اقدام ارتش این رژیم در اجبار صدها هزار فلسطینی برای فرار از شمال نوار غزه و آوارگی در جنوب این نوار باعث شده بین 1.2 تا 1.4 میلیون فلسطینی در رفح زندگی کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از آغاز عملیات زمینی خود در نوار غزه در 27 اکتبر سال گذشته میلادی، از ساکنان می خواهد که از شمال و مرکز این نوار به سمت جنوب آن به عنوان «منطقه امن» حرکت کنند که این منطقه نیز از بمباران منازل و خودروها در امان نبوده است.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما