شناسهٔ خبر: 65032270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر جهاد کشاورزی: از کشت گلخانه‌ای و صادرات محصولات صیفی‌جات حمایت می‌کنیم

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به حمایت از صادرات محصولات صیفی‌جات، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید مجتبی خیام‌نکویی، ظهر امروز در بازدید از گلخانۀ هیدروپونیک کشت صنعت، اظهار داشت: این مجموعه یکی از ظرفیت‌های خوب برای تولید محصولات گلخانه‌ای در لرستان است.

وی با اشاره به تولید 9000 تن سالیانه محصولات صیفی‌جات از گلخانه هیدروپونیک کشت صنعت، افزود: حدود دوسوم این نیاز به کشورهای منطقه صادر و منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به حمایت از صادرات محصولات صیفی‌جات، عنوان کرد: استاندارد و کیفیت محصولات کشاورزی ایران قابلیت ارائه در بازارهای جهانی را دارد.

وی با بیان اینکه ماندگاری محصولات کشاورزی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش می‌یابد، بیان کرد: تأکید ما به استفادۀ حداقلی از سموم در تولید محصولات است.

خیام‌نکویی با اشاره به ضرورت مبارزه با آفات در کاشت محصولات گفت: امیدواریم سطح زیرکشت گلخانه‌ها و ارزآوری محصولات صیفی‌جات در کشور افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در آیین بهره‌برداری یک واحد گلخانه هیدروپونیک در روستای ده‌باقر خرم‌آباد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی حمایت از کشت گلخانه‌ای است.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در تولید محصولات سبزی و صیفی‌جات در لرستان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزۀ کشاورزی می‌توانند از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید این محصولات استفاده کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید به اینکه بهره‌وری بخش کشاورزی با افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای افزایش می‌یابد، عنوان کرد: با این روش از مصرف زیاد آب در تولید محصولات جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

نظر شما