شناسهٔ خبر: 65022281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جابجايي بيش از سه ميليون مسافر در بنادر هرمزگان

صاحب‌خبر -
جابجايي بيش از سه ميليون مسافر در بنادر هرمزگان

خبرگزاری آریا- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و422 هزار و 466 مسافر از طریق بنادر استان جابه‌جا شده اند.

به گزارش خبرنگار آریا در استان هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: این آمار نسبت به پارسال 19 درصد افزایش داشته است.

وی بیش‌ترین جابه‌جایی‌ها را از بندر شهید حقانی به بنادر هرمز و قشم و بالعکس اعلام کرد و گفت: در این مدت 2 میلیون و 466 هزار و 189 مسافر در این مسیر دریایی جابجا شد ه اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13 درصد افزایش داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در این مدت940 هزار و 291 مسافر از طریق بندر هرمز به بنادر شهید حقانی و شهید ذاکری (قشم) رفت و آمد کردند که 40 درصد تغییر نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

محمدحسینی تختی، آمار جابه‌جایی مسافر در مسیر بین‌المللی بندر شهید باهنر به بندر شارجه را نیز 15 هزار و 986 نفر اعلام کرد که 23 درصد افزایش داشته است.

به گفته محمدحسینی تختی، در حوزه جابه‌جایی شناور‌ها نیز در این بازه زمانی پنج درصد افزایش به ثبت رسیده است.

بنادر شرق استان هرمزگان با دارا بودن جاذبه‌ی تفریحی و گردشگری همه ساله پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیر‌های دریایی این بنادر رفت و آمد می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما