شناسهٔ خبر: 65014871 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زاکانی در صحن شورا اعلام کرد؛

برف‌روبي معابر پايتخت در بارش‌هاي اخير با تلاش 21 هزار نيروي انساني/ در سفر اول تيم مديريت شهري به چين سه قرارداد به نتيجه رسيد

صاحب‌خبر -
برف‌روبي معابر پايتخت در بارش‌هاي اخير با تلاش 21 هزار نيروي انساني/ در سفر اول تيم مديريت شهري به چين سه قرارداد به نتيجه رسيد
خبرگزاری آریا - شهردار تهران جهت ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین در دویست و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران حضور یافت.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا زاکانی شهردار تهران، امروز- یکشنبه 15 بهمن ماه 1402- جهت ارائه گزارش دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین و قراردادهای منعقد شده درخصوص توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت و دیگر بخش ها وارد صحن شورا شد.
شهردار تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه ایام اخیر با نام و یاد 24 هزار شهید شهر تهران معطر شد، اظهار کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تهران، هویت و کارکرد و اثرگذاری آن بر تاریخ معاصر چراغ راه و مایه مباهات بود. لذا از تمام کسانی که این افتخار را خلق کرده اند، تقدیر می کنیم.
برف‌روبی معابر پایتخت در بارندگی اخیر با تلاش 21 هزار نفر
زاکانی با اشاره به برف روبی معابر پایتخت در بارندگی اخیر با تلاش 21 هزار نفر، یادآور شد: نیروهای انسانی شهرداری تهران تلاش کردند که مردم آسایش داشته باشند. برای ما مهم است که مدیر ما 48 ساعت نخوابد تا مردم آسایش داشته باشند.
وی به آتش سوزی بیمارستان گاندی نیز اشاره کرد و افزود: از آتش نشانان تقدیر می کنیم که در آن شرایط بیمارستان، زمینه ارائه خدمت به بیماران و انتقال آنها را فراهم کردند. اورژانس تهران همکاری ویژه و اساسی در این زمینه داشت که تلاش نیروهای این مجموعه نیز قابل تقدیر است.
شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که اینگونه حوادث زمینه اصلاح بنیادی جهت جلوگیری از حوادث بعدی را فراهم کند.
وی با بیان اینکه تمام ضد انقلاب بسیج شدند تا این حادثه را به لکه ناکارآمدی نظام تبدیل کنند، گفت: خوشبختانه در حوزه عمل با افتخار قدم برداشته شد و در روشن سازی افکار عمومی نیز به خوبی اقدام شد.
زاکانی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مدیرکل دفتر پایش شهرداری تهران، گفت: مرحوم محمد امیرآبادی ویژگی های شاخصی داشت که مهمترین آن کاربلدی، تلاش با تمام وجود، تلاش مخلصانه و به دور از هیاهو بود. از دست دادن چنین مدیر نمونه ای برای ما بسیار سخت است.
در سفر اول تیم مدیریت شهری به چین سه قرارداد به نتیجه رسید
شهردار تهران با اشاره به سفر خود به چین و همکاری مشترک با شرکت های چینی برای خدمت به مردم، یادآور شد: یک برنامه ریزی ارتباطی با مسیر مشخصی با سایر کشورها دنبال شده که چین یکی از این کشورهاست و هدف استفاده از تکنولوژی چینی ها و سرمایه گذاری توسط چین بوده است.
وی با بیان اینکه دو سفر در ماه های اخیر به چین انجام شد، تأکید کرد: در سفر اول به 13 شهر چین سفر کردیم تا در مرحله واقعیت، ظرفیت مجموعه ها شناسایی شود. درنهایت سه قرارداد به نتیجه رسید که شامل تامین 791 واگن مترو و یک میلیارد و 40 میلیون یورو برای تأمین اتوبوس، تاکسی و موتورسیکلت و احداث خط 11 مترو است.
زاکانی با اعلام اینکه در مورد احداث خط 9 و تونل شهید متوسلیان نیز در سفر چینی ها به تهران مورد بحث قرار گرفت، گفت: عدد یک میلیارد و 40 میلیون یورویی به یک میلیارد و 670 میلیون یورو رسید. برای زباله سوز نیز 579 میلیون یورو تفاهم اولیه صورت گرفت و در کنار آن سرفصل هتل سازی و ساختمان سازی و ایجاد مراکز تفریحی و ورزشی باز شد.
شهردار تهران با بیان اینکه عدد تفاهم اولیه 12 میلیارد یورو بود، گفت: همکاران ما در مرحله بعدی به چین سفر کرده و از مجموعه های مختلف برای انعقاد قراردادها بازدید کردند. در نهایت گام چهارم کار، سفر ما به چین انجام شد.
ادامه دارد...

نظر شما