شناسهٔ خبر: 65005044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

حملات هوایی گسترده آمریکا و انگلیس به صنعاء و چند استان دیگر یمن؛

پنتاگون: 7 کشور در کنار آمریکا در این حمله شرکت داشتند

آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف یمنی ها حمله کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای حملات تازه این کشور علیه یمن را تایید و اعلام کرد، آمریکا و انگلیس با حمایت استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نیوزیلند و بحرین به اهداف حوثی‌ها حمله کردند.

 

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که حملات نیروهای آمریکایی و انگلیسی به اهداف یمن، 13 مکان ذخیره سازی سلاح را هدف قرار داده است.

 

خبرنگار المیادین در یمن می‌گوید که جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی در دور جدید تجاوز خود مجموعه‌ای از اهداف را در جنوب و شرق شهر صنعاء هدف گرفته‌اند.

 

خبرگزاری سباء اما میگوید که آمریکا و انگلیس علاوه بر صنعاء، به اهدافی در استان های ذمار، البیضا و حجه نیز حمله کرده‌اند.

 

این گزارش افزود: حملات هوایی آمریکا و انگلیس مناطق عطان و النهدین را در جنوب و همچنین منطقه الحفا در شمال شرق صنعا پایتخت را هدف قرار داده است.

 

طبق گزارش خبرنگار شبکه المیادین در یمن، آمریکا و انگلیس تا کنون بیش از ۲۲ حمله در صنعاء و ۱۱ حمله به مناطق مختلف در تعز انجام داده‌اند.


همچنین گفته می شود که اهدافی در شهر ساحلی الحدیده با سه حمله جنگنده های آمریکایی و انگلیس مورد حمله قرار گرفته است.

 

طبق پیام کوتاه سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در ساعات گذشته ۴۸ حمله هوایی به یمن انجام دادند که جزئیات آن به شرح زیر است:


- ۱۳ حمله در استان صنعا.
- ۹ حمله در استان الحدیده.
- ۱۱ حمله در استان تعز.
- ۷ حمله در استان البیضا.
- ۷ حمله در استان حجه.
- یک حمله در استان صعده.

 

سرتیپ سریع همچنین تاکید کرد، این حملات بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند و یمن را از موضع اخلاقی، دینی و انسانی "حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه" منصرف نخواهد کرد.

 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام نظامی آمریکا این حملات را تایید کرده و مدعی شده است که آمریکا و انگلیس در حال حمله به اهدافی مرتبط با ایران در داخل یمن هستند.

 

شبکه سی ان ان درباره این حملات به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: آمریکا با مشارکت انگلیس بیش از ۳۵ هدف را در ۱۳ نقطه جداگانه یمن هدف حملات خود قرار داده است.

 

مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که این حملات شامل مراکز فرماندهی و انبارهای سلاح مورد استفاده نیروهای مسلح یمن برای هدف قرار دادن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ بود.


به گفته مقامات آمریکایی این حملات با استفاده از جنگنده‌های ناو هواپیمابر "یو اس اس آیزنهاور" که در منطقه مستقر است انجام شده است و دور تازه ای از حملات آمریکا به تلافی کشته شدن سربازان این کشور در اردن است.

 

انتهای پیام/ع.غ/25

نظر شما