شناسهٔ خبر: 64988790 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دمشق: نیروهای نظامی آمریکا صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند

وزارت امور خارجه سوریه حملات بامدادی آمریکا به سوریه را نقض حاکمیت سوریه دانست و تاکید کرد که این حملات علت اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهای آمریکایی امنیت و صلح جهانی را تهدید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تجاوز سحرگاه امروز ایالات متحده آمریکا به خاک سوریه  نقض حاکمیت، تمامیت ارضی و امنیت مردم سوریه است.

در این بیانیه آمده است که این حمله منبع اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهای نظامی آمریکا صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

وزارت خارجه سوریه اظهار داشت که آنچه آمریکا مرتکب شد، آتش درگیری‌ها در خاورمیانه را ملتهب می‌کند و بسیار خطرناک است.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: جای تعجب نیست که آمریکا در تجاوز خود منطقه شرقی سوریه را هدف قرار داده است؛ زیرا [منطقه شرقی سوریه] جایی است که نیروهای سوریه در حال نبرد با بقایای گروهک تروریستی داعش هستند و آمریکا برای احیای فعالیت‌های تروریستی داعش تلاش می‌کند.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: جمهوری عربی سوریه این نقض آشکار آمریکا را محکوم و تمام بهانه‌ها و دروغ‌هایی آمریکا برای توجیه این حمله، قاطعانه رد می‌کند.

شب گذشته جنگنده‌های آمریکا به مناطقی بین البوکمال و المیادین در شرق سوریه و غرب عراق حمله کردند که بنا به گفته وزارت دفاع سوریه این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن نظامی‌ها و غیر نظامیان شده است. منابع امنیتی به رسانه‌های عراق نیز گفتند که در این حملات سه نفر شهید و 14 تن دیگر زخمی شد‌ه‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما