شناسهٔ خبر: 64985701 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

بازدید از کارخانه یونیلور ایران به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیسش +تصاویر

یونیلیور در سال جدید با ارائه برنامه اجرایی رشد، در پی افزایش تاثیرگذاری خود در زمینه پایایی و نوآوری‌های شاخص و بلندمدت است و همچنین در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های نوین، رویکرد تحول دیجیتالی را در فرایندها و تولید خود دنبال کند.

صاحب‌خبر -

به مناسبت بیستمین سالگرد آغاز کار کمپانی یونیلیور ایران به عنوان تولیدکننده محصولات شوینده خانگی، زیبایی و تندرستی و بهداشت فردی، برای اولین بار تور بازدید از خطوط تولید و فعالیت های این شرکت توسط رسانه‌های مطرح کشور صورت گرفت.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار

به گزارش عصرایران، نمایندگان رسانه های مطرح کشور از نزدیک با نحوه فعالیت و سازوکار تولید محصولات معروف این شرکت آشنا شدند.

در ابتدای تور بازدید حمیدرضا منصوریان مدیرعامل یونیلیور ایران به میهمانان خوش‌آمد گفت و سپس در طول برنامه بازدید که به میزبانی سپیده استادزمانی، مدیرکل زنجیره تامین، مهدی نورانی، مدیر ارشد ارتباطات و امور سازمانی، احسان ترابی، مدیر کارخانه و کارکنان این شرکت برگزار شد، خبرنگاران یک روز را در کارخانه یونیلیور ایران سپری کردند تا با شرکت یونیلیور جهانی، یونیلیور ایران و پیشرفت این شرکت در راستای بومی‌سازی تولید محصولات و دستاوردهایش آشنا شوند. در ابتدای این دیدار میزبانان با ارائه‌ای به معرفی سازمان پرداختند، در ادامه از خطوط تولیدی و صنعتی یونیلیور ایران بازدید کردند و در انتها نشستی برای پرسش و پاسخ برگزار شد.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار

مهدی نورانی با اشاره به اولین نشست خبری یونیلیور ایران با رسانه ها تصریح کرد: «۲۰ سال حضور یونیلیور ایران، روایتی جذاب از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های یک شرکت بین‌المللی در ایران است که با چشم‌اندازهایی که برای خود تعیین کرده‌ایم، به حتم این مسیر پربارتر خواهد بود».

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار

سپیده استادزمانی به پیشرفت های چشمگیر یونیلیور ایران در طی ۲۰ سال فعالیت در کشور اشاره کرده و افزود: «همیشه تولید داخلی و استفاده از ظرفیت‌های شرکای تجاری در کشور از اهمیت بالایی برای ما برخوردار بوده و رسیدن به ۹۲٪ منبع‌یابی داخلی دستاورد بزرگی برای ما است». وی از تلاش برای رساندن این عدد به ۱۰۰ درصد سخن گفت و مدعی شد که یونیلیور ایران به دنبال سرمایه گذاری های بیشتر در زمینه افزایش ظرفیت تولید محصولات و گسترش سبد محصولات خود است.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار

یونیلیور در سال جدید با ارائه برنامه اجرایی رشد، در پی افزایش تاثیرگذاری خود در زمینه پایایی و نوآوری‌های شاخص و بلندمدت است و همچنین در تلاش است تا با استفاده از فناوری‌های نوین، رویکرد تحول دیجیتالی را در فرایندها و تولید خود دنبال کند.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار

احسان ترابی، مدیر کارخانه یونیلیور ایران

در انتهای این مراسم و در راستای ارتباطات سازمانی دوسویه، خبرنگاران با سوالات خود اطلاعات بیشتری در زمینه رشد منبع‌یابی داخلی مواد اولیه، همسویی با قوانین ملی و بین‌المللی، فعالیت‌ها و آینده این شرکت در ایران به دست آوردند.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار

شرکت یونیلیور ایران در سال 1382 وارد ایران شد و با گذشت دو سال از ثبت رسمی شرکت، در سال ۱۳۸۴، ساخت کارخانه یونیلیور به پایان رسید و خط تولید چای کیسه‌ای لیپتون به کارخانه یونیلیور ایران منتقل شد.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱برند مشهور در بازار


با راه‌اندازی خط تولید چای کیسه‌ای لیپتون، برند لیپتون به اولین محصول شرکت یونیلیور ایران تبدیل شد که به صورت داخلی تولید و به دست مشتریان می‌رسید. این نقطه آغاز مسیر رشد، بهبود کیفیت تولیدات داخلی، احقاق هرچه بیشتر آرمان تولید داخلی و عرضه محصولات بومی با کیفیت جهانی توسط این شرکت بود. در همان سال صابون‌های قالبی لوکس نیز به طور داخلی تولید و به بازار عرضه شدند.


در ادامه، در سال ۱۳۸۵ یونیلیور موفق شد خطوط تولید خمیردندان‌های سیگنال را راه‌اندازی کند که یکی از برندهای محبوب و نام‌آشنا در بین مصرف‌کنندگان است.

بیستمین سال حضور یونیلور در ایران با ۱۱ برند مشهور در بازار +تصاویر

با گسترش خطوط تولید کارخانه، در سال ۱۳۹۲، یونیلیور برندهای سیف و دامستوس را نیز به‌صورت داخلی تولید و روانه بازار کرد. این دو محصول، اولین محصولات از دسته محصولات شوینده خانگی یونیلیور بودند که یونیلیور ایران خطوط تولید آن‌ها را در داخل کشور راه‌اندازی ‌کرد. با توسعه این دسته از محصولات، در سال ۱۳۹۶، یونیلیور ایران محصولات برند امو را به تولید داخلی رساند و به بازار معرفی کرد. 

با رشد و توسعه کسب‌وکار یونیلیور در ایران، این شرکت در دهه نود شمسی برنامه تولید داخلی محصولات گروه تجاری بهداشت فردی را در پیش گرفت. این محصولات شامل برندهای داو، سانسیلک و کلییر بودند که به مدت چندین سال به صورت واردات به بازار عرضه شده و به سبد خرید بسیاری از مشتریان راه پیدا کرده بودند. یونیلیور این محصولات را با کیفیتی همتای تولیدات جهانی روانه بازار کرد. همزمان، روند تولید داخلی و عرضه سایر محصولات یونیلیور ایران از جمله اسپری کامفورت و خمیردندان‌های کلوس‌آپ نیز  قوت گرفت. 

در سال ۱۴۰۰ مجموعه محصولات مراقبت فردی یونیلیور با تولید داخلی رول ضدتعریق رکسونا توسعه پیدا کرد. تنها یک‌سال بعد، خطوط تولید مایع لباسشویی کامفورت، شامپوهای لوکس و مسواک‌های سیگنال نیز به سبد محصولات یونیلیور در ایران اضافه شدند.

نظر شما