شناسهٔ خبر: 64984966 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

پخش زنده بازی ایران – ژاپن | از رقابت های مرحله حذفی جام ملت های آسیا | امروز شنبه ساعت 15:00 + حواشی و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

پخش زنده بازی ایران – ژاپن از رقابت های مرحله حذفی جام ملت های آسیا (یک چهارم نهایی)، امروز شنبه 14 بهمن ساعت 15:00 به صورت رایگان ببینید:

لینک اول

لینک ذخیره

ورزش 3 نوشت:

تیم ملی فوتبال ایران پس از سه پیروزی متوالی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین، هنگ کنگ و امارات و عبور از سد سوریه در ضربات پنالتی در نخستین بازی مرحله حذفی، فردا در رقابتی حساس به مصاف ژاپن خواهد رفت تا شانس حضورش در نیمه نهایی را امتحان کند.

ملی پوشان فوتبال ایران در شرایطی از ساعت ۱۵ فردا شنبه در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر مقابل تیم ژاپن قرار می‌گیرند و بازی حساس مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا را برگزار می‌کنند که امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند از مهدی طارمی به دلیل محرومیت بهره ببرد و سید مجید حسینی و صادق محرمی نیز به علت مصدومیت دور از فهرست هستند تا کارش برای انتخاب ۱۱ بازیکن سخت‌تر از همیشه باشد.

علیرضا بیرانوند پس از حضور در چهار بازی قبلی تیم ملی دوباره درون دروازه قرار خواهد گرفت و امیدوار است برخلاف دوره قبلی جام ملت‌ها که سه گل مقابل ژاپن دریافت کرد، این بار نمایش خوبی داشته باشد و مانع از کسب برتری سامورایی‌ها شود.

محمدحسین کنعانی‌زادگان که در تمام دیدارهای مرحله گروهی مهره ثابت تیم ملی بود، در دیدار گذشته برابر سوریه به دلیل دو اخطاره بودن و محرومیت حضور نداشت، اما حالا بدون مشکل آماده بازگشت به خط دفاعی ایران مقابل ژاپن است و در کنار او هم قابل پیش‌بینی است که شجاع خلیل‌زاده قرار می‌گیرد تا چهارمین بازی خود در جام ملت‌های آسیا را انجام بدهد و دوباره نگذارد حریف تیم ملی موقعیت‌های جدی به وجود بیاورد و دروازه بیرانوند تهدید شود.

1986089

رامین رضاییان مهره بدون جانشین در سمت راست خط دفاعی تیم ملی است که می‌خواهد خاطره تلخ قبلی مقابل ژاپن را پاک کند و این بار نمایش درخشانی برابر مدعی قهرمانی آسیا داشته باشد و در سمت چپ هم احسان حاج‌صفی پس از نمایش موثری که در جدال با سوریه داشت جزو ۱۱ نفر اصلی قرار خواهد گرفت و در ترکیب برابر ژاپن دیده خواهد شد.

تیم ملی ایران در مسابقات گذشته با هدایت امیر قلعه‌نویی با تک هافبک دفاعی بازی کرده بود که در چهار دیدار گذشته یکبار روزبه چشمی و سه مرتبه هم سعید عزت‌اللهی را در جام ملت‌های آسیا در همین پست قرار داد، اما به نظر می‌رسد با توجه به شکل بازی تیم ژاپن، این بار سرمربی تیم ملی از دو هافبک دفاعی بهره خواهد برد و در کنار عزت‌اللهی که جایگاه ثابتی دارد، از امید ابراهیمی نیز با توجه به تجربه‌ی بالا و توانمندی در اداره میانه میدان استفاده کند.

1977598

سامان قدوس وظیفه همیشگی خود را انجام می‌دهد و جایگاه ثابتش را در ترکیب تیم ملی ایران خواهد داشت و امید می‌رود که دوباره بتواند مثمر ثمر کار کند و روز درخشانی را مقابل ژاپن پشت سر بگذارد تا خط هجومی ایران هم با پاس‌ها و ارسال‌های او راه بیفتند.

علیرضا جهانبخش مهره مورد اعتماد امیر قلعه‌نویی در پست وینگر راست بوده و غیر از دیدار برابر امارات که به خاطر مصدومیت دور از ۱۱ نفر بود، دوباره می‌خواهد مهره تاثیرگذار تیم ملی مقابل ژاپن باشد.

شاید بخواهید بخوانید:

چگونه سهام عدالت متوفی را به وراث انتقال دهیم؟

مهدی قایدی هم جزو بازیکنانی به حساب می‌آید که در هر چهار مسابقه تیم ملی ایران بین ۱۱ نفر دیده شده و بعید است قلعه‌نویی مقابل ژاپن به او دست بزند که انتظار می‌رود بتواند با استفاده از سرعت بالا و قدرت دریبل‌زنی خود بلای جان مدافعان سامورایی شود و ایران را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.

1984753

سردار آزمون در دو بازی گذشته در کنار مهدی طارمی در خط حمله تیم ملی ایران دیده شد، اما این بار به‌خاطر محرومیت زوجش چنین اتفاقی را مقابل ژاپن تجربه نمی‌کند و با توجه به تغییر سیستمی که در تیم ملی اتفاق می‌افتد، به تنهایی در راس خط حمله قرار می‌گیرد و به دنبال زدن دومین گل خود در جام ملت‌های آسیا است.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن را این نفرات تشکیل می‌دهند:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و سردار آزمون

ورزش 3 نوشت:

 تیم ملی ژاپن ظهر امروز باید در مرحله نیک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا روبروی تیم ملی ایران به میدان برود تا تکلیف تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی مشخص شود. 

ناکامورا یکی از بازیکنان درخشان ژاپن در طول این رقابت‌ها بوده که موفق به گلزنی برای تیم ملی کشورش در جام ملت‌ها شده و تاثیرگذاری بسیاری هم در دیدارهای مرحله گروهی و یک هشتم داشته است.

او در آستانه بازی حساس برابر ایران به خبرنگاران گفت: «آنها برابر سوریه کارت قرمز گرفتند اما پیش از آن بسیار فشار آوردند. من این احساس را داشتم که ایران بازیکنان قدرتمندی در خط حمله دارد و زمانی که توپ را در اختیار می‌گیرد بسیار هجومی است.

1986383

در جام ملت‌های متوجه این موضوع شدم که تماشای یک بازی از پای تلویزیون با حضور در آن بازی در میدان کاملا متفاوت است و شرایط خاصی را ایجاد می‌کند. فکر می‌کنم که ما بدون شک رقیبی قدرتمند و سرسخت برابر ایران خواهیم بود. 

ایران بدون شک روی ضربات پنالتی تمرین زیادی کرده است. آنها در شوتزنی بسیار خوب هستند. بنابراین فکر می‌کنم که در پنالتی‌ها هم به همین اندازه خوب باشند و ما باید به این نکته توجه داشته باشیم.»

تیم‌های ملی ایران و ژاپن امروز در دیدار مرگ و زندگی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم می‌روند. مسابقه‌ای که خود حکم یک فینال حساس را دارد و تیم بازنده که می‌توانست مدعی قهرمانی باشد، باید از دور مسابقات کنار برود.

انتظار می‌رود که ژاپن برای این مسابقه با همان ترکیب بازی قبل برابر بحرین به میدان برود و تنها رئو هاتاته که به دلیل مصدومیت این مسابقات را از دست داده از جمع نفرات اصلی خارج شده و هیده ماسا موریتا که در بازی با بحرین به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، جایگزین او شود.

1986366

در دروازه سامورایی‌ها، زیون سوزوکی قرار خواهد گرفت. گلر ژاپنی‌ها نهمین بازی ملی خود را در شرایطی برگزار می‌کند که تاکنون در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موفق به ثبت کلین شیت نشده است.

در خط دفاعی نیز ستاره‌های آرسنال و گلادباخ حضور خواهند داشت. موریاسو در دو بازی ابتدایی برابر ویتنام و عراق از زوج ایتاکورا و تانیگوچی استفاده کرد. او سپس مقابل اندونزی از تومیاسو و ماچیدا استفاده کرد. در نهایت در بازی مقابل بحرین، سومین زوج خط دفاعی یعنی تومیاسو و ایتاکورا به میدان رفتند که امروز نیز مقابل مهاجمان ایران قرار می‌گیرند.

1986367

مقابل ویتنام و عراق، این یوکیناری سوگاوارا مدافع راست آلکمار بود که به میدان رفت ولی سپس سیا مایکوما جای او را گرفت. این بازیکن مقابل ایران نیز به میدان می‌رفت. هیروکی ایتو نیز چنین سرنوشتی داشت. او در دو بازی اول در سمت چپ به میدان رفت ولی سپس جایش را به یوتا ناکایاما داد.

مقابل ویتنام و عراق، این هیده‌ماسا موریتا بود که در کنار واتارو اندو به میدان رفت. ولی در دو دیدار بعدی برابر اندونزی و بحرین جای خود را به رئو هاتاته داد اما این بازیکن مقابل بحرین مصدوم شد و مسابقات را از دست داد تا هیده‌ماسا موریتا به ترکیب بازگردد و او امروز نیز به میدان می‌رود.

تاکومی مینامینو مقابل عراق عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و به نیمکت تبعید شد. انتظار می‌رود او امروز نیز نیمکت نشین باشد و جونیا ایتو نیز با رسوایی اخلاقی روبرو گردید و از تیم کنار گذاشته شد تا عناصر تهاجمی ژاپن تغییر کنند.

در خط حمله نیز موریاسو ابتدا از مائو هوسویا استفاده کرد. سپس مقابل عراق تاکوما آسانو مهره ترکیب اصلی بود که در دو دیدار اخیر آیاسه یوئدا مهاجم سامورایی‌ها بود و او امروز نیز مقابل ایران بازی خواهد کرد.

ژاپنترکیب احتمالی ژاپن برابر ایران:

دروازه‌بان: زیون سوزوکی (سنت ترویدنتس بلژیک)

مدافعان میانی: تاکهیرو تومیاسو (آرسنال)، کو ایتاکورا (مونشن گلادباخ)

مدافع راست: سیا مایکوما (سرزو اوساکا)

مدافع چپ:  یوتا ناکایاما (هادرزفیلد تاون انگلیس)

هافبک‌های میانی: واتارو اندو (لیورپول)، هیده ماسا موریتا (اسپورتینگ لیسبون)

هافبک پشت مهاجم: تاکفوسا کوبو (رئال سوسیه داد)

وینگرها: ریتسو دوان (فرایبورگ)، کیتو ناکامورا (رنس فرانسه)

مهاجم: آیاسه یوئدا (فاینورد)

خبر ورزشی نوشت:

علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند بازی ایران و ژاپن را هم در سینماها تماشا کنند.

پس از نمایش بازی فوتبال ایران و سوریه در سینماهای کشور و استقبال خوب علاقه‌مندان، با پیشنهاد شورای صنفی نمایش و موافقت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد که بازی ایران و ژاپن نیز به صورت زنده در سینماهای کشور نمایش داده شود. 

همچنین قیمت بلیت نمایش فوتبال همانند قیمت بلیت سینما خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند به صورت اینترنتی و یا از گیشه‌های مربوطه بلیت را تهیه کنند.

تسنیم: تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن امروز در دیداری حساس از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیادر قطر به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) در حساس‌ترین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی قطر به مصاف هم خواهند رفت.

ایران با ۹ امتیاز به‌عنوان تیم صدرنشین از گروه C صعود کرد و در مرحله یک هشتم نهایی به سختی در ضربات پنالتی سوریه را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی هشت گل در جریان بازی‌ها به ثمر رسانده‌اند و سه بار هم دروازه شان باز شده است. ژاپنی‌ها، اما در گروه‌شان با شش امتیاز به‌عنوان تیم دوم صعود کردند و در یک هشتم نهایی بحرین را شکست دادند، برخلاف ما خیلی راحت و با نتیجه ۳ بر یک. خیلی‌ها تصور می‌کردند ژاپنی‌ها به‌عنوان تیم صدرنشین گروه D در طرف دیگر جدول قرار بگیرند و مسیرشان برای رسیدن به فینال با ایران متفاوت باشد، اما دوم شدن این تیم در گروهش پیش‌بینی‌ها را از بین برد و حالا از بین ایران و ژاپن عصر امروز باید یک تیم با این تورنمنت خداحافظی کند.

ژاپنی‌ها با ۱۱ گل زده یکی از بهترین خط حمله‌های این دوره از رقابت‌ها را در اختیار دارند، اما دریافت شش گل در چهار مسابقه گذشته نشان می‌دهد در خط دفاعی خیلی سازماندهی خوبی نداشته‌اند. از جمله تفاوت‌های ایران و ژاپن به دقایق بازی دو تیم بازمی‌گردد، ایران چهارشنبه شب ۱۲۰ دقیقه با سوریه بازی کرده است، ولی ژاپنی‌ها در وقت‌های عادی بحرین را بردند و استراحت بیشتری کرده‌اند.

از آخرین دیدار برابر ژاپن خاطره خوبی برای فوتبال ایران نمانده است. تیم ملی با هدایت کارلوس کی‌روش در نیمه نهایی جام ملت‌های دوره قبل در شرایطی با ژاپن بازی می‌کرد که نمایش خوبی داشت و شاید بهترین فرصت برای رسیدن به فینال را پیدا کرده بود، اما در یک صحنه بازیکنان تیم ملی بی‌جهت به داور اعتراض کردند تا سامورایی‌ها از این فرصت استفاده کرده و قفل دروازه بیرانوند را باز کنند. در ادامه، تیم ملی به‌هم ریخته نشان داد تا ژاپنی‌ها دو بار دیگر به ایران گل بزنند. ایران تاکنون در جام ملت‌های آسیا ژاپن را شکست نداده است و در چهار تقابل قبلی متحمل دو شکست شده و به دو تساوی رضایت داده است. آخرین پیروزی ایران برابر ژاپن به بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ بازمی‌گردد که «تیم ملی» ۲ بر یک برابر سامورایی آبی برنده شد.

 داور چینی دیدار ایران و ژاپن را سوت می‌زند

ایران و ژاپن، این بار، اما در مرحله یک چهارم نهایی با یکدیگر تقابل خواهند داشت و باید دید ملی‌پوشان فوتبال کشورمان با هدایت قلعه‌نویی می‌توانند انتقام بازی قبل را بگیرند یا نه. تنها نگرانی قلعه‌نویی فارغ از زمان کم برای ریکاوری، غیبت مهدی طارمی مهره تأثیرگذار تیم ملی در خط حمله است که به دلیل اخراج در بازی با سوریه این بازی را از دست داده است.

باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بازی امروز از چند منظر برای ایران اهمیت زیادی دارد، نخست اینکه با شکست ژاپن مسیر راحت‌تری تا رسیدن به فینال خواهد داشت و بعد از آن قلعه‌نویی و شاید بسیاری از بازیکنان تیم ملی بتوانند توانایی‌های خود را نشان داده و به انتقاد‌ها پاسخ دهند و به هدف‌شان یعنی قهرمانی آسیا برسند، آن وقت با استناد به این نتیجه می‌توانند به همه اعلام کنند قدرت برتر آسیا هستند. جنگ ایران و ژاپن نه فقط برای این دو کشور، بلکه برای غرب و شرق آسیا هم جذابیت دارد. نگاه خیلی از فوتبالی‌ها در آسیا ساعت ۱۵ امروز به ورزشگاه اجوکیشن سیتی است تا شاهد تقابل دو تیم از بهترین‌ها و پرافتخارترین‌های قاره کهن باشند.

نظر شما