شناسهٔ خبر: 64983270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه نیوز» گزارش می‌دهد

بایدن در محدوده خطر

هر چند بایدن درنظرسنجی ها وضعیت خوبی ندارد، اما با توجه به بلاتکلیفی حدود 20 درصداز شهروندان آمریکا ( در خصوص آنکه به بایدن یا ترامپ رای دهند) ، در هفته های و روزهای پایانی انتخابات می تواند کل معادله به سود یا ضرر دموکراتها یا جمهوریخواهان تغییر پیدا کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - میزان محبوبیت بایدن در سال انتخابات ریاست جمهوری ، به عنوان رئیس جمهور در مسند قدرت، در حال پایین آمدن به سوی محدوده‌ای خطرناک است. هر چند که احساسات عمومی نسبت به ترامپ هم منفی است. سوال اصلی اینجاست که آیا ترکیب نظرسنجی های عمومی و ایالتی در آمریکا تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو می تواند معیاری برای قضاوت نهایی باشد؟ پاسخ این سوال منفی است! هر چند بایدن درنظرسنجی ها وضعیت خوبی ندارد، اما با توجه به بلاتکلیفی حدود 20 درصداز شهروندان آمریکا ( در خصوص آنکه به بایدن یا ترامپ رای دهند) ، در هفته های و روزهای پایانی انتخابات می تواند کل معادله به سود یا ضرر دموکراتها یا جمهوریخواهان تغییر پیدا کند. 

رسانه های آمریکایی با توجه به نظرسنجی های گوناگون صورت گرفته می گویند انتخابات ماه نوامبر، بسیار نزدیک خواهد بود. نظرسنجی‌های سراسری نشان می‌دهد که دو نامزد شانه‌به‌شانه هم پیش می‌روند، هر چند که وضع ترامپ کمی بهتر است. باید توجه داشت که این نظرسنجی‌ها با فاصله‌ای که تا انتخابات مانده و با در نظر گرفتن نقشه سیاسی آمریکا، تصویر روشنی ارا‌‌ئه نمی‌دهد. در حالی که آمریکایی‌ها در سراسر این کشور در رای‌گیری نوامبر شرکت خواهند کرد،‌ اما رای تنها چند ایالت است که در نهایت نتیجه انتخابات را تعیین می‌کند.دلیل آن سیستم انتخاباتی آمریکا است که با عنوان «کالج انتخاباتی» شناخته می‌شود و بر اساس آن برنده در هر ایالت تعیین می‌شود و بعد از آن تمام آرای کالج انتخاباتی یا در واقع امتیاز آن ایالت به برنده تعلق می‌گیرید. تکلیف بیشتر ایالت‌ها از قبل معلوم است چون یا به شدت دموکرات یا کاملا جمهوری‌خواه هستند.

ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات امسال ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان هستند که روی به اصطلاح «کمربند زنگار» قرار دارند، و همین طور آریزونا و جورجیا، دو ایالتی که در انتخابات سال ۲۰۲۰ به سوی حزب دموکرات برگشتند و بایدن را انتخاب کردند.همین ایالات در انتخابت ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، به ترامپ گرایش پیدا کرده و آرای خود را به ضرر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات به گردش در آوردند. شکست غیر منتظره دموکراتها در این سه ایالت سبب شد تا ترامپ پیروزی خود رادر انتخابات آن سال جشن بگیرد. 

نوادا هم یک ایالت بلاتکلیف است اما جمعیت کم آن که به معنای کمتر بودن آرای کالج انتخاباتی‌‌اش است، باعث می‌شود اهمیت نسبتا کمتری هم داشته باشد.چند ایالت دیگر هم بودند که در انتخابات قبلی جزو ایالات تعیین‌کننده به حساب می‌آمدند اما الان از این حالت خارج شده‌اند: فلوریدا و کارولینای شمالی به سوی جمهوری‌خواهان رفته‌اند و ویرجینیا و کلرادو بیشتر به سمت دموکرات‌ها متمایل شده‌اند.

در حالی که نظرسنجی‌های ملی و سراسری خوراک تحلیل‌های کارشناسان سیاسی را فراهم می‌کند،‌ اما در واقع تعداد کسانی که در نهایت رای آنها تعیین‌کننده خواهد بود، بسیار کمتر است.وقتی در ماه نوامبر گذشته نظرسنجی‌ها نشان داد که ترامپ در حال پیشی گرفتن در ایالت‌های کلیدی است، زنگ خطر برای دموکرات‌ها به صدا در آمد. اما نتایج نظرسنجی‌های یک سال مانده به انتخابات لزوما تصویر روشنی از نتیجه واقعی ارائه نمی‌دهد.

 

نظر شما