شناسهٔ خبر: 64961407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رهبر انصارالله: جهان در برابر رنج هولناک مردم غزه سکوت کرده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن امروز(پنجشنبه) در سخنانی اعلام کرد که دشمن به ارتکاب فجیع‌ترین جنایات در غزه ادامه می‌دهد و با نسل‌کشی منجر به شهید و مفقود شدن 34 هزار نفر شده‌ است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه المیادین نوشت: «رهبر جنبش انصارالله اعلام کرد که دشمن غیرنظامیان غزه را پس از دستگیری دستبند زده و گاهی با برهنه کردن، آنها را قبل از اعدام می‌کشد».

الحوثی افزود: «دشمن با گلوله‌ها و موشک‌های آمریکایی، انگلیسی و آلمانی در غزه کودکان و زنان را می‌کشد، مجروحین غزه نیز بیش از 65 هزار نفر هستند که با شرایط فاجعه بار و عمل جراحی بدون بیهوشی روبرو هستند».

وی‌‌ ادامه دا‌د: «رنجی که مردم غزه می‌کشند، گریبان اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و همه کسانی است که در آن سهیم هستند، را خواهد گرفت. دشمن با وقاحت بیمارستان‌ها را اهداف نظامی اعلام می‌کند که بیانگر شکست اخلاقی و سیاسی اوست».

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: «دشمن از رسیدن نیازهای اولیه زندگی به غزه جلوگیری می‌کند، در غزه حدود 700000 آواره به دلیل محروم بودن از دارو و حتی سیلندرهای اکسیژن عفونت‌های عفونی و سایر بیماری‌ها رنج وحشتناکی می‌برند».

عبدالملک الحوثی گفت: «در غزه مرگ و میر ناشی از گرسنگی و حتی تشنگی وجود دارد که محاصره اشغالگران مردم را مجبور به نوشیدن آب دریا کرده است».

او تأکید کرد: «همزمان با ادامه تجاوزات و محاصره و افزایش درد و رنج مردم غزه، تصمیم آمریکایی – اسرائیلی مبنی بر توقف کمک مالی به آنروا هم گرفته شد که این نیز  پس از تصمیم دیوان بین المللی لاهه صورت گرفت».

وی تأکید کرد که نهادهای بین المللی از نفوذ آمریکا برخوردارند و با وجود قوت پرونده، تصمیم دادگاه بین‌المللی لاهه هیچ تاثیری نخواهد داشت.

وی حمل پرچم کمپین علیه آنروا توسط آمریکایی‌ها را نشان دهنده خشونت وحشتناک این کشور نسبت به مردم غزه دانست و گفت تصمیم دیوان بین المللی لاهه ضعیف بود و بیانگر عدالت در مورد جنایت اسرائیل علیه مردم غزه نیست.

الحوثی گفت که فریادهای آزادانه مر‌دم غرب در واکنش به سیاست‌های این کشورها در خصوص مردم غزه آغاز شده است، ما از جوامع اسلامی عرب به ویژه یمنی‌ها می‌خواهیم که آگاهی بیشتری در مورد ظلم و ستم بر مردم فلسطین گسترش دهند اما بسیار مایه تاسف است که هنوز وجدان برخی حکومت‌های عربی و مسلمان بیدار نشده و برخی از آن‌ها حتی کمک‌هایی را برای دشمن ارسال می‌کنند».

وی‌ تأکید کرد که دستاوردهای مجاهدین در غزه نشان دهنده استواری آنها و شکست دشمن در دستیابی به اهداف خود و حل نبرد است.

رهبر این جنبش افزود: «آمادگی ما برای هدف قرار دادن کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی می‌رود بسیار زیاد است، آمریکا و انگلیس نیز خود را در دوراهی قرار داده اند، ما ثابت کرده‌ایم که هدفمان کشتی‌هایی هستند که به سمت اراضی اشغالی حرکت می‌کنند، در حالی که بقیه کشتی‌ها سالم و سالم عبور می‌کنند».

سید الحوثی گفت: «تصمیم بایدن برای حمله به کشورمان در حمایت از کشتی‌های اسرائیلی نقض قانون اساسی این‌‌ کشور است، همانطور‌ که به اعتراضات در‌‌‌ این کشور منجر شد، بایدن به جای شروع جنگ در دیگر کشورها می‌بایست‌ نگران بحران‌های داخلی‌ کشورش و مشکلات ناشی از سیاست‌هایش کند».

وی‌ تأکید‌ کرد که تجاوز آمریکا به کشور ما باعث شد که ما توانایی‌های نظامی خود را بیش از پیش توسعه دهیم و این را می‌توان از موشک‌های پیشرفته‌ای که پرتاب می‌کنیم ببینید.

رهبر جنبش انصارالله گفت که ثبت نام گسترده‌ای در بسیج نظامی در حمایت از مردم فلسطین آغاز شده که تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار کارآموز در اکثر استان‌ها جذب شده‌اند، همچنین ۶۰۰ هزار آموزش عمومی و تخصصی برای خدمت و حمایت از غزه به صورت داوطلبانه و با عزم، اراده شکل گرفته است».

وی خاطر نشان کرد: «مردم یمن یک ارتش مسلح آماده و با تجربه در حوادث هستند و آمریکا از طریق حملات نافرجام خود در ترساندن آنان موفق نخواهد بود».

او بار دیگر تأکید کرد: «حرکت ما در حمایت از مردم فلسطین تا زمانی که تجاوزات اسرائیل به غزه ادامه داشته باشد، تداوم خواهد داشت و همه باید به خاطر غزه و مقابله با ظلم آمریکایی، اسرائیلی و بریتانیایی هر کاری که می توانیم انجام دهیم».

این خبر را در وبگاه شبکه المیادین ببینید

 

نظر شما