شناسهٔ خبر: 64954445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لحظه به لحظه با 118مين روز حملات رژيم صهيونيستي به باريکه غزه و کرانه باختري

صاحب‌خبر -
لحظه به لحظه با 118مين روز حملات رژيم صهيونيستي به باريکه غزه و کرانه باختري
خبرگزاری آریا - رژیم اشغالگر صهیونیستی برای صدوهجدهمین روز متوالی به حملات خود علبه باریکه غزه ادامه می‌دهند، در این جنگ بیش از 75درصد از جمعیت غزه آواره شدند و هزاران تن شهید و مجروح شدند.
ارتش اشغالگر تمرکز عملیات زمینی خود را با عقب نشینی بیشتر تیپ‌های ذخیره روی شهر خان‌یونس گذاشته است، این در حالی است که پیشرفت قابل توجهی در زمینه نبردهای خشونت آمیز خود با مقاومت فلسطین کسب نکرده‌ است.
رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تیپ پنجم ذخیره نوار ساحلی در شمال نوار غزه را ترک کرد، جایی که در هفته های اخیر در آن مشغول نبرد بوده است.
تعداد شهدای جنگ به 27هزار نفر نزدیک می‌شود، هنوز تعداد زیادی از شهدا به دلیل جلوگیری از دسترسی اشغالگران به مناطق مورد نظر مفقود هستند.
در سطح میانجی‌گری برای برقراری آتش‌بس، قطر اعلام کرد که منتظر پاسخ حماس به پیشنهاد آتش‌بس است، حماس نیز تأیید کرده است که همچنان در حال بررسی پیشنهادات است و پس از مشورت با نیروهای مقاومت موضع‌گیری خواهد کرد.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز در دیدار با خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفت که برای رسیدن به توافق برای تبادل اسرا تلاش می‌کنیم، اما نه به هر قیمتی.
باوجود درخواست خانواده اسرا به پایان دادن به جنگ و آزادی هر چه سریعتر اسرا نتانیاهو به خانواده‌های اسرای اسرائیلی اعلام کرده توافقی (در زمینه مبادله اسرا) را تایید خواهد کرد که به امنیت "اسرائیل" ضربه وارد نکند، حتی اگر به فروپاشی دولت او منجر شود.
جنگ غزه
نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.
رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.
گزارش لحظه به لحظه از 118مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:
03:59 | اشغالگران به یک خانه مسکونی در غرب نصیرات واقع در مرکز باریکه غزه حمله کردند.
02:41 | رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات خشونت‌باری را به نزدیکی بیمارستان پزشکی ناصر در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند.
02:14 | هلال احمر فلسطین از ورود 7 شهید و 9 مجروح به بیمارستان الأمل در خان‌یونس در اثر بمباران مناطق مختلف این شهر توسط اشغالگران خبر داد.
مهمترین اتفاقات یکصد و هفدهمین روز جنگ:
- 150 شهید در 16 حمله وحشیانه اسرائیل در روز گذشته
- ارتش اشغالگر از کشته شدن 4 تن از نیروهای خود در نبردهای غزه خبر داد
- باشگاه اسرا فلسطینی: وجود اعدام‌های میدانی در بیت لاهیا را تایید می‌کنیم.
- اشغالگران خانه ها را در جنوب اردوگاه خان‌یونس منفجر می کند
- نیروهای اشغالگر از منطقه العطترا در بیت لاهیا در شمال نوار غزه عقب نشینی کردند.
- وزارت بهداشت: شرایط در بیمارستان الأمل و ناصر هر لحظه بحرانی‌تر می شود
دبیرکل سازمان ملل: 75 درصد از جمعیت باریکه غزه آواره هستند و اسرائیل مانع کمک رسانی می شود.

نظر شما