شناسهٔ خبر: 64914344 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پورمحمدی:

انقلاب اسلامی ایران تنها رقیب کشورهای استکباری است

رییس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها رقیب کشورهای استکباری است، زیرا جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام «مصطفی پورمحمدی» رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی و دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز، امروز در گردهمایی سراسری رؤسای استان‌های شورای وحدت اظهار کرد: شرایط کشور را همه می‌دانیم، زیرا ما خواسته و ناخواسته در نقطه عطفی از تاریخ قرار گرفتیم.

وی افزود: معمولاً مردم با فرهنگ، سرزمین و جغرافیای خاص منشأ تحولات تاریخی می‌شوند و انقلاب اسلامی نشان داده از چنین ظرفیتی برخوردار است و آن را در ۴۵ ساله اخیر نشان داده است.

پورمحمدی گفت: ایران و انقلاب اسلامی تنها رقیب کشورهای استکباری هستند، زیرا انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن دارد و دارای آرمان است و توان و قدرت جذب مردم و سربازگیری در منطقه و جهان دارد؛ به همین خاطر موضوع ایران هر روز روی میز ابرقدرت‌ها قرار دارد و برای آن، فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند که با جمهوری اسلامی چه کنند و به همین دلیل بیشتر گرفتاری‌های ما ناشی از همین تقابل است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تاکنون در نقطه عطف تاریخی قرار گرفته است افزود: در حال حاضر، قطب مدیریت جهان با همه ابزارهای تبلیغاتی و اقتصادی و سیاسی و فناوری، آنکه را در برابر خود می‌داند، انقلاب اسلامی است.

پورمحمدی ادامه داد: ما در تقابل با قدرت‌های بزرگ استکباری، کارهای بزرگی انجام داده‌ایم و طبیعتاً باید هزینه آن را نیز پرداخت کنیم؛ البته مردم ما این موضوع را یافته و درک می‌کنند اما برخی دیگر و حتی نخبگان ما، متأسفانه این موضوع را نیافته‌اند.

رئیس شورای وحدت افزود: حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پیوسته بر این نکته تاکید داشتند که مهم این است که ما بدانیم در کجای تاریخ هستیم و در کدام نقطه از تحولات زمان قرار داریم و نسبت به جایگاه اثرگذاری خود، معرفت پیدا کنیم؛ اینگونه هزینه‌ها برای ما راحت خواهد بود زیرا کسی که می‌خواهد به قله برسد، همه مشقات آن را تحمل می‌کند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: بنابراین اگر فهمیدیم که در کجا قرار داریم، هزینه‌های آن را نیز می‌پردازیم و تحمل کرده و بردباری می‌کنیم؛ البته این موضوع نیاز به تبیین بیشتر دارد.

پورمحمدی با اشاره به وضعیت جاری کشور، گفت: مشکلات کشور فراوان است و خودمان را نمی‌توانیم کنار بکشیم و بی تفاوت بمانیم و لازم است نقدها و پیشنهادهای خود را برای رفع مشکلات مطرح کنیم.

وی ادامه داد: مسائل و مشکلات کشور تنها از طریق کار تشکیلاتی قابل حل است، اما ما آسیب دیده عدم کار تشکیلاتی و حزبی از ابتدای انقلاب هستیم؛ البته امام (ره) هیچ‌گاه نگفتند با حزب مخالف هستند اما متأسفانه برخی کار تشکیلاتی را در کشور تعطیل کردند و کشور را دچار مشکلات عدیده‌ای در حوزه کار تشکیلاتی و هم افزایی کردند. فلسفه وجود شورای وحدت، رفع این چالش آشکار و بزرگ است، هرچند که صرفاً با اقدام ما این چالش‌ها رفع نمی‌شود بلکه باید نظام قانون‌گذاری‌مان اصلاح شود.

رئیس شورای وحدت با اشاره به قانون انتخابات، اذعان کرد: قانون انتخابات مشکلات زیادی دارد، بیش از ۴۰ ایراد به قانون جدید انتخابات وارد است که باید در آینده و در مجلس رفع شود. به کسی بی‌احترامی نمی‌کنیم اما نمایندگان مجلس آینده باید بیشتر از سایر مجالس، حقایق را بفهمند و تسامح نکرده و ناراحت نشوند، زیرا در پیشگاه الهی مسؤول هستیم.

وی بیان کرد: باید یک بار برای همیشه یکی از مجالس کشور چالش‌ها و نقایص قانون انتخابات را حل کند. باید در شورای وحدت درباره امور کشور موضع داشته باشیم و در قالب نظریه و مبانی، مسائل و مشکلات را طرح و حل کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی اذعان کرد: به فرض اینکه شورای نگهبان همه داوطلبان نمایندگی مجلس را تأیید صلاحیت کرد، آیا باز مشکلات کشور حل می‌شود؟ ما نیازمند تحول در ساختارها از جمله در قانون اساسی هستیم.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان متذکر شد: الان نه زمان تحولات بزرگ و نه زمان پیشنهادات بزرگ است، بلکه باید در فرصت کمتر از ۴۰ روزه تا انتخابات اسفند به مردم بگوییم که اگر در انتخابات شرکت نکنید، مشکلات کشور حل نمی‌شود و اگر هم ما را قبول ندارید، افراد مقابل ما را انتخاب کنید اما در انتخابات مشارکت داشته باشید. باید هر طور شده همبستگی ملی را تقویت کنیم. باید این تفکر را در دسته‌بندی‌های سیاسی و اقوام مختلف جامعه نهادینه کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: متأسفانه با قهر عمومی در برخی از صنف‌ها و بدنه اجتماعی روبرو هستیم. همه باید از توان و ظرفیت در اختیارمان استفاده کنیم تا حتی یک درصد بر میزان مشارکت مردم اضافه کنیم، لذا نباید حتی از این یک درصدها گذشت کنیم.

پورمحمدی تصریح کرد: باید به جوانانمان ده‌ها برابر بیشتر اعتماد کنیم و اطراف خود را پر از جوانان با استعداد کنیم. فضای کشور را از پیرمردی و میان‌سالی باید به جوان‌گرایی تغییر دهیم. نباید از مخالف، منتقد و گفت‌وگو هراس داشته باشیم، در عین حال باید اشتباهات را بپذیریم و مسوولیت‌هایمان را قبول کنیم که در این صورت دنبال حل مشکلات خواهیم رفت.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان بیان کرد: شورای وحدت، شورای فصلی و دوره‌ای نیست و ان‌شاء‌الله تداوم خواهد داشت. ما تشکلی دولت ساخته و سفارشی نیستیم، بلکه متکی به روحانیت و بدنه اجتماعی هستیم. روحانیت نه نماد قدرت است و نه نماینده دولت بلکه جریان اصیل مردمی است.

نظر شما