شناسهٔ خبر: 64907962 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آرتی: نیروهای ویژه اسرائیل با ورود به بیمارستان جنین، 3 فلسطینی را ترور کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- خبرنگار شبکه خبری آرتی عربی در سرزمین های اشغالی از حمله نیروهای ویژه اسرائیلی به یک بیمارستان در جنین خبر داد.

به گزارش شفقنا، آرتی نوشت: خبرنگار ما اعلام کرده است که خبرهایی از ترور سه فلسطینی پس از نفوذ نیروهای اسرائیلی به یک بیمارستان در جنین مخابره می شود.

رسانه های فلسطینی  هم در این باره اعلام کرده اند: سربازان اسرائیلی با لباس شخصی وارد بیمارستان ابن سینا شدند و با استفاده از تفنگ صدا خفه کن محمد ابمن الغزاوی، باسل ایمن الغزاوی و حمد ولید جلامنه را ترور کردند.

این رسانه ها آورده اند: ترور شدگان از برجسته ترین رهبران گردان های قسام و سرایا القدس در جنین هستند.

از سوی دیگر نیروهای اسرائیلی بامداد امروز(سه شنبه) دو فلسطینی را در اردوگاه العروب در شمال الخلیل بازداشت کردند و با جوانان فلسطینی در این اردوگاه درگیر شدند.

در رام الله نیز نیروهای اسرائیلی بامداد امروز(سه شنبه) با نفوذ به شهرک سنجل در شمال این شهر، یکی از منازل فلسطینی ها را به پادگاه نظامی تبدیل کردند و یکی از جوانان این منطقه را بازداشت کردند.

خبرگزاری وفا در این باره نوشت: یک نیروی ویژه اسرائیلی صبح امروز(سه شنبه) پس از نفوذ به داخل بیمارستان ابن سینا در شهر جنین، سه فلسطینی از جمله دو برادر را ترور کردند.

منابعی از داخل بیمارستان به این خبرگزاری گفتند: حدود 10 سرباز از نیروهای ویژه اسرائیل با لباس پزشکان، پرستاران و لباس های زنانه فلسطینی به بیمارستان نفوذ کردند، به طبقه سوم رفتند و با استفاده از تفنگ صدا خفه کن این سه جوان را ترور کردند.

شاهدان عینی نیز گفته اند که پس از ورود آن نیروی اسرائیلی به بیمارستان، صدای تیراندازی شدید در اطراف بیمارستان ابن سینا را شنیده اند.

در پی این ترور، نیروهای ملی فلسطین به اعتصاب و بسیج عمومی در جنین دعوت کردند.

به این طریق شمار شهدای فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی از آغاز سال جاری به 63 نفر  و از اغاز تجاوز اسرائیل به نوار غزه به 381 نفر افزایش یافت.

متن خبر در آرتی و  خبرگزاری وفا

نظر شما