شناسهٔ خبر: 64848066 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آمریکا این کشور اروپایی را تهدید کرد/ ما اهرم فشار داریم و از آن استفاده می‌کنیم

ايسنا : سفیر آمریکا در مجارستان گفت که اگر این کشور اروپایی سیاست‌های خارجی خود را با اتحادیه اروپا، ناتو و روسیه همسو نکند، آمریکا این قدرت را دارد که مجارستان را تحت فشار قرار دهد.

صاحب‌خبر -

«دیوید پرسمن» سفیر آمریکا در مجارستان طی مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشال تایمز به فهرست بلند بالایی از شکایت‌ها درباره «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان درخصوص موضع او نسبت به درگیری روسیه-اوکراین و نگرش‌هایش پیرامون «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پرداخت.

سفیر آمریکا در مصاحبه با فایننشال تایمز عنوان کرد: وقتی به سیاست خارجه مجارستان نگاه می‌کنید، پرسش‌هایی درخصوص عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، ممانعت از تلاش‌ها برای ارائه حمایت مالی از اوکراین، دیدار با ولادیمیر پوتین و مقاومت در برابر تلاش‌های مستمر جهت بستن ارتباطات کرملین در داخل مجارستان مطرح می‌شوند.

خبر مرتبط
حمله جدید آمریکا و انگلیس به بندر «رأس عیسی» در یمن

شبکه تلویزیونی المسیره از موج جدید حملات هوایی آمریکا و انگلیس به شهر بندری «رأس عیسی» در استان الحدیده در غرب یمن خبر داد.

دیوید پرسمن در ادامه افزود: این سوالات مسائلی هستند که مجارستان را از شرکای خود در ناتو و اتحادیه اروپا منزوی‌تر می‌کند. سیاست‌های اوربان بی‌شک برای پوتین مفید هستند. البته آمریکا ابزار اجبار را برای مجارستان دارد. ما قطعا اهرم فشار داریم و آماده‌ایم تا از آن استفاده کنیم.

مجارستان برخلاف بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال هرگونه سلاح مرگبار به اوکراین را رد کرده و بر یک راه‌حل مسالمت‌آمیز برای این درگیری متمرکز است. این کشور همچنین از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه بارها به شدت انتقاد و نخست‌وزیر آن، تحریم‌ها و محدودیت‌های مذکور را یک «شکست» توصیف کرده که صرفا بحران انرژی را بدتر می‌کند.

نظر شما