شناسهٔ خبر: 64837127 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

یک میلیارد دلار برآورد حجم قاچاق پوشاک در کشور است

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طبق آمارهای وزارت صمت میزان مصرف پوشاک براساس مرکز آمار ایران ۵ و نیم میلیارد دلار و میزان تولید ۴ ونیم میلیارد دلار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: بعد از نهایی شدن ۱۲۵ نشان محرز قاچاق اقدامات لازم در خصوص جلوگیری از واردات قاچاق صورت گرفت چراکه از سال ۹۷ واردات پوشاک ممنوع شد و این محرز بودن به معنای آن است که در قاچاق بودن آن هیچ شکی وجود ندارد. در همین راستا تمامی فروشندگان باید الصاق شناسه کالا را داشته باشند.

وی افزود: پوشاکی که ۱۰۰ درصد خارجی هستند در صورتی که شناسه کالا نداشته باشند در قاچاق بودن آن هیچ شکی وجود ندارد.

دهقانی نیا بیان کرد: در این چارچوب از ابتدای دی ماه یک هجمه‌ای در گلوگاه عرضه مصرف کننده قاچاق ایجاد شد و این اقدام در تهران از هفته قبل به صورت ویژه انجام شد؛ به طوری که ۱۳ تا ۱۵ نقطه مورد عملیات قرار گرفت.

وی افزود: در کشور نزدیک ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان کالای قاچاق شناسایی شده و با توجه به استمرار موضوع، آمارها همواره در حال به روزرسانی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طبق آمارهای وزارت صمت میزان مصرف براساس مرکز آمار ایران ۵ و نیم میلیارد دلار و میزان تولید ۴ و نیم میلیارد دلار است و در این میزان قاچاق پوشاک حدود ۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نظر شما