شناسهٔ خبر: 64828627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد انتخابات استان یزد:

صلاحیت ۲۶ داوطلب شرکت در انتخابات مجلس در یزد تایید شد

یزد- دبیر ستاد انتخابات استان یزد از تایید صلاحیت ۲۶ نفر دیگر از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید رستگاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با ثبت اعتراض افراد رد صلاحیت شده در سامانه شورای نگهبان، بررسی مجدد صلاحیت‌ها طبق تقویم قانونی انتخابات مجلس انجام شد و تا امروز صلاحیت ۲۶ نفر دیگر در استان تایید شده است.

رستگاری عنوان کرد: با احتساب تایید صلاحیت شدگان قبلی، آمار داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد به ۲۰۸ نفر رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد یادآور شد: البته هنوز زمان رسیدگی به اعتراض‌ها به پایان نرسیده و نتایج قطعی در تاریخ ۲۰ بهمن ماه توسط شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در مجموع در استان یزد ۱۰ نفر ثبت نام کردند که سه نفر از آنها تایید صلاحیت شدند و چند نفر نیز انصراف دادند.

رستگاری افزود: رد صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری نیز از فردا (ششم بهمن) به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراض خود را در سامانه شورای نگهبان ثبت کنند و شورای نگهبان نیز تا ۱۸ بهمن بررسی مجدد صلاحیت ها را انجام خواهد داد.

گفتنی است؛ از استان یزد چهار نفر از چهار حوزه انتخابیه با رای مردم وارد مجلس شورای اسلامی خواهند شد و یک نفر نیز از این استان به مجلس خبرگان رهبری راه می یابد.

نظر شما