شناسهٔ خبر: 64816663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

حضرات فقها! لطفا به این سوال پاسخ دهید

صاحب‌خبر -

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشت کوتاهی به بهانه‌ی رد صلاحیت حسن روحانی، عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری، در انتخابات مجلس خبرگان نوشت:

حضرات فقهای شورای نگهبان که ظاهرا از نگاه بسیاری از تصمیم‌گیران ارشد نظام در عدل و تقوای آنها تردیدی نیست نتوانستند صلاحیت حسن روحانی را تشخیص دهند و در نتیجه عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و رئیس جمهور پیشین ایران امکان کاندیداتوری در انتخابات را نخواهد داشت.

اینکه روحانی چه خواهد کرد، پس از انتخابات چه خواهد شد و آنچه در پیش داریم چگونه انتحاباتی است مباحثی‌ست که در این روزها و روزهای آینده از آن بسیار خواهند گفت اما آنچه موضوع این نوشتار کوتاه است پرسشی مشخص از فقهای شورای نگهبان و مدافعان همیشگی تصمیمات ایشان است.

بیاییم یک حالت فرضی (احتمالا فرض محال) را تصور کنیم که در آن اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رهبری به دلایلی کاملا قانونی و متقن که همگان پذیرای آن باشند رد صلاحیت شوند.

و در این حالت فرضی که اکثریت نمایندگان مجلس خبرگان رد صلاحیت شده‌اند، پیش از آغاز به کار مجلس خبرگان بعدی به هر دلیلی روز انتخاب رهبر فرا برسد.

فقهای شورای نگهبان و مدافعان تصمیمات این نهاد پاسخ دهند که در چنین فرضی آیا رهبر جمهوری اسلامی ایران که احتمالا چند دهه سکاندار ارشد نظام و فرمانده کل قوا خواهد بود را افرادی انتخاب می‌کنند که با دلایل کاملا متقن و قانونی افرادی بی صلاحیت هستند؟

انتهای پیام

نظر شما