شناسهٔ خبر: 64809041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اضافه شدن ۵۰ مگاوات برق به ظرفیت شرکت برق مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ۵۰ مگاوات برق پیش از پیک فصل گرما در سال ۱۴۰۳ به ظرفیت شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان اضافه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد توکلی؛ سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران  در کارگروه رشد اقتصادی مازندران به سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه برق مازندران  اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم سرمایه گذاری در حوزه برق بیشتر شد و امسال 3 هزار میلیارد تومان برای توسعه شبکه‌های برقی و نیروگاهی مازندران اختصاص یافت که این اعتبار از اعتبارات  بخش دولتی و بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و 400 میلیون یورو در حوزه برق مازندران تا 1409 سرمایه گذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان با جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و تولید بخش خصوصی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به افزوده شدن 50 مگاوات برق به ظرفیت شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان پیش از پیک فصل گرما 1403 گفت: تا پایان سال آینده 100 مگاوات برق از محل تولید پراکنده وارد مدار خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید برق تجدیدپذیر تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، تصریح کرد: واحدهای صنایع و تولیدی بر تولید برق توسط واحدهای پراکنده تمایل دارند.

وی به تولید برق با استفاده از پنل‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی، واحدهای مسکونی و هتل‌ها و صنایع اشاره کرد و خواستار تجهیز خانه‌های مسکونی مازندران  به پنل خورشیدی در مناطق صعب العبور و کوهپایه‌ای برای تولید انرژی پاک شد.

توکلی با بیان اینکه پیشنهاد استفاده از ظرفیت شهرداری و دهیاری برای ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس داده شده است، گفت: تولید برق و دستیابی به درآمد پایدار مهم است و از محل فروش برق، سرمایه‌گذاری برگشت داده می‌شود.


انتهای پیام/

نظر شما