شناسهٔ خبر: 64799365 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

۹ سناریو ممکن برای سه تیمی که صعودشان قطعی شد؛

سیاست آلمانی، کره را از ژاپن دور می‌کند

از گروه E مسابقات صعود هر سه تیم اردن، کره جنوبی و بحرین قطعی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری دیدارهای دور پایانی مرحله گروه جام ملت‌های آسیا در سه گروه نخست تا حدودی تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص شده و سه گروه باقی‌مانده حال فرصت دارند تا بتوانند با نگاه به مسیر جدول برای مرحله بعدی اقدام کنند.

یکی از تیم‌هایی که پس از شکست ژاپن در جدال با عراق، به تغییر رتبه خود فکر کرد کره‌جنوبی بود. کره‌ای‌ها در جدال با تیم ملی اردن به تساوی ۲-۲ رضایت دادند و حالا جدول گروه e به شرح زیر است:

1982446

در بازی دور پایانی، کره‌جنوبی باید به مصرف مالزی برود و بحرین هم به مصاف اردن خواهد رفت. صعود هر سه تیم تقریباً قطعی شده و صرفاً رتبه آنها نامشخص است. یورگن کلینزمن به‌عنوان یک آلمانی و شاگرد فرانتس بکن باوئر قطعاً جام جهانی ۱۹۸۶ را به‌خاطر دارد. جایی که آلمان حاضر شد در بازی دور پایانی در مرحله گروهی مقابل دانمارک با نتیجه دو بر صفر شکست بخورد تا به جای تقابل با اسپانیا به مصاف مراکش برود. این موضوع برای آلمان بسیار خوشایند بود چرا که آنها توانستند تا فینال جام جهانی پیش‌روی کنند حال بعید نیست کلینزمن هم به یاد اسطوره فقید خود تصمیم عجیبی برای کره بگیرد.

بولت پرسپولیسسناریوهای ممکن برای مرحله حذفی 

بولت زیر مجموعهبرد کره جنوبی - برد اردن
۱. در صورت اینکه کره جنوبی پیروز شود و اردن هم پیروز شود، اردن در مرحله بعدی به مصاف ژاپن می‌رود و کره به مصاف عربستان. در این شرایط اگر چه بازی اندونزی - ژاپن زودتر برگزار می‌شود، تکلیف یک تیم سوم دیگر مشخص می‌شود، در نتیجه بحرین باید برای امتیاز از دست دادن عمان دعا کند.

بولت زیر مجموعهبرد کره جنوبی - تساوی اردن/بحرین 
۲. در چنین شرایطی کره در مرحله بعدی به مصاف ژاپن خواهد رفت و اردن حریف عربستان می‌شود.

بولت زیر مجموعهبرد کره جنوبی - برد بحرین
۳. به مانند سناریوی دوم، در چنین شرایطی کره جنوبی باز هم به مصاف ژاپن خواهد رفت و این بار بحرین حریف عربستان می‌شود.

بولت زیر مجموعهتساوی کره جنوبی/مالزی - برد اردن:
۴. در این اتفاق اردن به مصاف ژاپن می‌رود و کره هم باز با عربستان رو در رو می‌شود.

بولت زیر مجموعهتساوی کره جنوبی/مالزی - تساوی اردن/بحرین:
۵. در این اتفاق هم اردن به مصاف ژاپن می‌رود و کره هم باز با عربستان رو در رو می‌شود.

بولت زیر مجموعهتساوی کره جنوبی/مالزی - برد بحرین:
۶. در چنین شرایطی، بحرین با ۶ امتیاز صدرنشین می‌شود و به ژاپن برخورد می‌کند. کره نیز با ۵ امتیاز حریف عربستان می‌شود و اردن هم به‌عنوان تیم سوم به سادگی صعود می‌کند.

بولت زیر مجموعهبرد مالزی - برد اردن:
۷. یک سناریوی بسیار عجیب. از آنجایی که صعود هر سه تیم قطعی شده، پیروزی مالزی تغییری در شرایط جدول ایجاد نمی‌کند؛ در صورت رخ دادن این رخداد، اردن به‌عنوان صدرنشین با ژاپن و کره به مصاف عربستان خواهد رفت.

بولت زیر مجموعهبرد مالزی - تساوی اردن/بحرین:
۸. در این اتفاق هم تفاوتی در رتبه تیم‌ها به وجود نمی‌آید تا اردن به ژاپن برخورد کند و کره هم به عربستان‌.

بولت زیر مجموعهبرد مالزی - برد بحرین:
۹. این اتفاق شاید با انتقاد مردم از فوتبال کره همراه شود اما از نظر کارشناسان قطعاً برای کلینزمن خوشحال کننده‌ترین اتفاق ممکن است. در این شرایط اردن هم سود می‌کند؛ چرا که بحرین صدر نشین شده و حریفش در مرحله بعدی ژاپن خواهد بود، اردن به‌عنوان تیم دوم با عربستان رودررو می‌شود و کره‌جنوبی به‌عنوان تیم برتر سوم با خیالی آسوده صعود می‌کند و حریفش قطر یا عراق خواهد بود!

نظر شما