شناسهٔ خبر: 64796979 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی اسرائیل در تهران، قم و کرمانشاه

صاحب‌خبر -

 

پیکر مطهر «سردار شهید حاج صادق امیدزاده» در کرمانشاه، پیکرهای مطهر شهیدان «علی آقازاده‌ نژاد» و «سعید کریمی» در قم، پیکر مطهر «شهید سردار شهید حسین محمدی» در پردیس و محله یافت آباد تهران و پیکر مطهر «شهید محمدامین صمدی» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران تشییع شد.
پیکر مطهر شهید راه قدس «سردار حاج صادق امیدزاده» روز سه‌شنبه با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم، مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی از مقابل مسجد جامع کرمانشاه تشییع شد.
به گزارش ایرنا، پیکر مطهر این شهید مدافع حرم پس از اقامه نماز میت در مقابل مسجد جامع توسط حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تا ابتدای میدان آزادی تشییع و سپس برای خاکسپاری به گلزار شهدای شهر منتقل شد.
مراسم وداع با پیکر این شهید راه قدس دوشنبه‌شب با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و اقشار مختلف مردم در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد.
2 شهید حمله اسرائیل به دمشق
در دانشگاه قم تشییع شدند
مراسم تشییع و وداع با پیکرهای مطهر
«علی آقازاده‌ نژاد» و «سعید کریمی» دو شهید حمله تروریستی اسرائیل به دمشق ظهر سه‌شنبه در دانشگاه قم و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و دانشجویان و اساتید این دانشگاه برگزار شد.
دانشجویان پیکرهای مطهر این دو شهید مدافع حرم و مبارزه با رژیم صهیونیستی را از درب اصلی تا مسجد الغدیر این دانشگاه تشییع کردند و مراسم وداع نیز پس از اقامه نماز ظهر و عصر در محل مسجد دانشگاه برگزار شد.
فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» توسط دانشجویان همزمان با تشییع شهدای مدافع حرم در فضای دانشگاه قم طنین‌انداز شد و دانشجویان جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم غزه و ترور مستشاران نظامی ایران را محکوم کردند.
مردم قم شهدای راه آزادی قدس شریف را
تشییع کردند
مردم ولایتمدار شهر مقدس قم پیکرهای مطهر دو شهید راه آزادی قدس شریف؛ را همچنین از ساعت 14 سه‌شنبه از حرم مطهر حضرت معصومه (س) تا گلزار شهدا تشییع کردند.
به گزارش مهر، پیکرهای مطهر این دو شهید، در ابتدا با حضور خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، گرد مضجع شریف کریمه اهل بیت طواف داده شد.
جمع کثیری از اقشار مختلف مردم ولایی و انقلابی قم در صحن امام رضا علیه‌السلام حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها اجتماع کردند و آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو پاسدار شهید نماز اقامه کرد.
دختران شهیدان آقازاده و کریمی در دکلمه‌هایی از پدران شهیدانشان گفتند و خطاب به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند تا آخرین لحظه و در دفاع از کشور و ولایت گوش به فرمان ولایت فقیه هستند.
پیکرهای مطهر این دو شهید سپس از صحن امام رضا علیه‌السلام بر روی دستان هزاران نفر از تشییع کنندگان به سمت خیابان انقلاب انتقال داده شد و بر روی خودروی حامل پیکرهای مطهر استقرار یافت.
یگان رزم نوازان سپاه امام علی بن ابی طالب علیه‌السلام استان قم نیز در ابتدای حرکت تشییع کنندگان قرار داشت و نواهای حماسی می‌نواخت.
پرچم‌های جبهه مقاومت، حزب‌الله لبنان، زینبیون، فاطمیون، فلسطین و ایران در دستان جوانان انقلابی قم در طول مسیر تشییع در حال اهتزاز بود.
مداحان اهل بیت علیهم‌السلام نیز در طول مسیر تشییع تا گلزار شهدای علی بن جعفر علیه‌السلام قم نوحه‌های حماسی زمزمه کردند. فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از گوشه و کنار مسیر حرکت تشییع شهدا به گوش می‌رسید.
با وجود بارش نم نم باران، امت همیشه در صحنه قم پیکرهای مطهر شهیدان آقازاده و کریمی را تا جوار مزار شهیدان گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم مشایعت کردند و آمادگی خود را برای ادامه دادن مسیر شهیدان راه قدس اعلام کردند.
خبرنگاران و عکاسان خبری قم از رسانه‌های مختلف نیز در این راهپیمایی حضور پررنگی داشتند تا گوشه‌ای از این حضور حماسی مردم قم در پاسداشت مقام شهید و شهادت را ثبت و ضبط و به دنیا مخابره کنند.
تصاویر شهیدان آقازاده و کریمی و همچنین تصاویر مقام معظم رهبری و امام راحل و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست تشییع‌کنندگان به چشم می‌خورد.
بسیاری از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نیز در این مراسم حضور داشتند و با خانواده معظم این دو شهید ابراز همدردی می‌کردند.
پیکرهای مطهر این دو شهید سرافراز آزادی قدس شریف در گلزار شهدای قم برای همیشه آرام گرفت‌.
آرام گرفتن شهید محمدی
در کنار «شهید قربانخانی»
در گلزار شهدای یافت‌آباد
صبح سه‌شنبه نیز پیکر «سردار شهید حسین محمدی» از مقابل مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) در شهرک امام خمینی(ره) تهران به سمت گلزار شهدای یافت‌آباد تشییع شد و با همراهی انبوه اقشار مختلف مردم قدرشناس تهران و همرزمان شهیدش پس از اقامه نماز بر پیکر آن شهید، در گلزار شهدای یافت‌آباد آرام گرفت.
به گزارش تسنیم، پیکر شهید محمدی در ضلع جنوب غربی این گلزار شهدا در کنار مزار شهید «مجید قربانخانی» از شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد.
تشییع پیکر «سردار شهید مدافع حرم حسین محمدی» در پردیس
همچنین، پیکر مطهر «سردار شهید حسین محمدی» که از بسیجیان فعال و مردمی مسجد امام علی(ع) شهر پردیس بود، ساعت 10 و 30 دقیقه صبح دوشنبه با حضور پرشور و کم‌نظیر مردم شهر پردیس، بسیجیان، نظامیان و مسئولان تشییع شد.
به گزارش فارس، مردم پردیس پیکر این شهید مدافع حرم را که بیش از 10 سال فعالیت جهادی در این شهر و مسجد داشت، با طی کردن مسیری چند کیلومتری میدان عدالت شهر پردیس به مسجد امام علی(ع) محل زیارت و عبادت این شهید بزرگوار و در جوار مزار پنج شهید گمنام رساندند. عزاداران پردیسی با سردادن شعارهایی در محکومیت اقدام تروریستی و بزدلانه رژیم صهیونیستی که اخیرا موجب شهادت این شهید بزرگوار و 4 تن دیگر از مدافعان حرم شده بود، خواستار انتقام مسئولان از عاملان این حادثه شدند.
شهید محمدی از یک‌سال و اندی پیش بود از سر وظیفه‌شناسی و برای کمک به همنوعانش به سوریه رفت و برای اینکه حضورش در صحنه مستمرتر باشد خانواده را هم با خود همراه کرد، همسر و 4 فرزندی که اکنون با آسمانی شدن آقا و تکیه‌گاه خانه در این دیار، غریب و تنها مانده‌اند و تنها دلخوشی‌شان دیدن بابا در خواب و همنشینی با وی در جهان باقی در جمع یاران و اولیاءالله است.
پیکر مطهر «شهید محمدامین صمدی»
در قطعه 50 گلزار شهدای بهشت زهرا (س) آرام گرفت
به گزارش خبرگزاری دانشجو، پیکر مطهر «شهید مدافع حرم بسیجی پاسدار، محمدامین صمدی» از شهدای حمله رژیم صهیونیستی نیز بر روی دستان مردم قدرشناس و شهیدپرور تهران با قرائت زیارت عاشورا و مداحی علی پورکاوه از ذاکرین اهل‌بیت‌(ع) در جوار دیگر همرزمان شهیدش در قطعه ۵۰ گلزار شهدا آرام گرفت.
گفتنی است، صبح سه‌شنبه پیکر شهیدان صادق امیدزاده، محمدامین صمدی و حسین محمدی از مستشاران نظامی ایران در سوریه روی دستان مردم در شهرک شهید محلاتی تهران از مقابل مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) تشییع شده بود.
در حمله تروریستی صبح شنبه رژیم شکست‌خورده و جعلی صهیونیستی به ساختمانی در منطقه المزه دمشق، 5 تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما