شناسهٔ خبر: 64781151 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

ایران - امارات؛ ساعت ۱۸:۳۰ امروز

همه یکصدا برای تیم‌ملی

روزنامه ایران

این روزها تیم‌ملی به محور اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی - رجانیوز: این روزها تیم‌ملی به محور اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. تیمی که در قطر به سر می‌برد و قرار است از ساعت 18:30 امروز، در سومین و آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و در ورزشگاه «اجوکیشن‌سیتی» دوحه به مصاف امارات برود. شاگردان امیر قلعه‌نویی درحالی در این بازی به میدان می‌روند که پس از برد ۴-1 برابر فلسطین، در بازی دوم گروه C مقابل هنگ‌کنگ هم به برتری ۱-۰ رسیدند تا با شش امتیاز صعودشان به مرحله بعد را قطعی کنند. البته در بازی با هنگ‌کنگ به نحوه بازی ملی‌پوسان انتقاداتی مطرح شد و انتظار می‌رفت که یوزها بازی روان‌تر و پرگل‌تری را از خود به نمایش بگذارند ولی این اتفاق نیفتاد اما مهم کسب سه امتیاز بود که به‌دست آمد و همچنان تیم‌ملی یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی جام ملت‌ها به‌حساب می‌آید و همه فوتبال‌دوستان امیدوارند تا این آرزوی دیرینه رنگ تحقق به خود بگیرد. اما حالا تیم‌ملی باید برابر حریفی قرار بگیرد که در رده پنجم آسیاست و برای یازدهمین دوره در جام ملت‌ها حضور دارد.
 
امارات جدی‌ترین رقیب ایران است که در بازی اولش برابر هنگ‌کنگ به پیروزی ۳-۱ رسید ولی مقابل فلسطین با خوش‌شانسی ۱-۱ کرد و یک امتیاز گرفت. حالا پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی این تیم در پی این است که اماراتی‌ها را در این مسابقه به پیروزی برساند. هرچند که او به‌خوبی می‌داند که برای رسیدن به این هدف، کار بسیار دشواری را در پیش دارد. چرا که در طول بازی‌های دو تیم، اماراتی‌ها فقط یک‌بار طعم پیروزی برابر ایران را چشیده‌اند. این دو تیم از سال ۱۳۵۹ تاکنون، ۱۸ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن، ۱۴ پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای امارات و سه تساوی بوده است.
 
در این بازی‌ها مجموعاً ۳۰ گل زده شده است که سهم ایران ۲۶ گلِ زده و سهم امارات چهار گل بوده است. از این بازی‌ها پنج مسابقه هم در چهارچوب جام ملت‌های آسیا برگزار شده که چهار دیدار با پیروزی ایران به پایان رسیده و یک مسابقه هم مساوی شده است. در این شرایط، باید باز هم امیدوار بود که تیم کشورمان از این مسابقه هم سربلند بیرون بیاید. نکته دیگری که درخصوص تیم‌ملی وجود دارد، این است که در این بازی سید‌مجید حسینی، مدافع تیم‌ملی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود ولی آسیب‌دیدگی شجاع خلیل‌زاده برطرف شده و می‌تواند به میدان برود. ضمن اینکه قلعه‌نویی اعلام کرد تیمش با تمام قوا به میدان خواهد رفت و به‌نظر می‌رسد او از تمام بازیکنان اصلی‌اش در این مسابقه استفاده خواهد کرد. چرا‌که می‌خواهد کار تیم‌ملی در این مرحله را با صدرنشینی در گروه C به پایان برساند. در هر صورت، پیروزی تیم‌ملی آرزوی هر ایرانی علاقه‌مند به تیم‌ملی است و همه با هم و یکصدا و یکدل امیدواریم در پایان این دیدار لبخند روی صورت ملی‌پوشان و مردم ایران پدیدار شود.
 
بــــرش
 
حاج صفی: آماده فینال بعدی هستیم
احسان حاج صفی در نشست خبری پیش از بازی با امارات در جام ملت‌های آسیا گفت:«خدا را شکر پس از دو برد شرایط تیم خیلی خوب است وصددرصد برای بازی فردا آماده هستیم. امارات تیم خوبی است و قطعاً نقاط  قوت و ضعف آنها را آنالیز می‌کنیم و امیدواریم از نقاط ضعف آنها بخوبی استفاده کنیم و به گل برسیم.» او ادامه داد: امیدواریم فردا یک بازی خیلی خوب را از سوی هر دو تیم شاهد باشیم و هواداران از بازی لذت ببرند و در نهایت سه امتیاز را بگیریم. کاپیتان تیم ملی فوتبال در مورد اینکه در بازی اول ایران مقابل فلسطین بعد از سامان قدوس در بخش پاس‌های کلیدی دومین بازیکن برتر بودید، گفت: در داخل تیم هیچ کسی به دنبال عملکرد فردی از جمله پاس گل و آقای گلی نیست و یک تیم هستیم و خوشبختانه 26 بازیکن آماده داریم و همه برای بازی‌ها آماده هستند. همه یک هدف را دنبال می‌کنیم و فقط به فکر موفقیت تیم هستیم. دو فینال را پشت سر گذاشتیم و الان آماده فینال بعدی هستیم و امیدوارم در آخر به هدفی که داریم، برسیم.»
 
منبع: روزنامه ایران
 
انتهای پیام/ 

نظر شما