با این تغییر، اگرچه بنزین، «گران» نشده، اما «سهمیه» آن کم شده است. چنانکه ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافته است. این به معنای آن است که امکان ذخیره سهمیههای بنزین ۱۵۰۰ تومانی در کارتهای سوخت بیش از ۳۶۰ لیتر وجود ندارد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین داشته باشد، در ماههای بعد سهمیه جدید دریافت نخواهد کرد. پیش از این جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس به «ایلنا» گفته بود که «مجلس چراغ سبزی برای گران کردن حاملهای انرژی داده است که این هم خطری است که ممکن است دولت به یکباره برود و بنزین یا سایر حاملهای انرژی را گران کند.» مجموع دیدگاههای رسانهای و اظهارنظرهای دولتی نیز در مجموع حول این موضوع میچرخد که «قیمت بنزین در ایران بسیار پایینتر از کشورهای همسایه است.» و همین موضوع به افزایش مصرف آن دامن زده است. به طور مثال خبرگزاری نزدیک به دولت، تسنیم چند روز پیش به مقایسه قیمت بنزین ایران با کشورهای دیگر پرداخته بود و عنوان کرده بود که متوسط قیمت هر لیتر بنزین در دنیا ۴۵ برابر قیمت این محصول در ایران است. در عین حال احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در نیمه آذرماه گذشته گفته بود که«قیمت ارزان بنزین خود به خود مصرف بنزین را بالا میبرد.» مشخص نیست برنامه دولت برای بنزین در سال جاری یا آینده چیست؟ هر چند دیگر خبری از تکذیبهای متعدد درباره افزایش قیمت بنزین نیز نیست و شاید کاهش سهمیهها که به صورت تدریجی در حال انجام است حاوی پیامهایی باشد. آیا در این زمینه باید به زودی شاهد تحولات جدیدی هم باشیم.