شناسهٔ خبر: 64775850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انگلیس تجاوز نظامی دوباره علیه یمن را تائید کرد

لندن- ایرنا- وزارت دفاع انگلیس بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای تجاوز نظامی این کشور و آمریکا علیه یمن را تائید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت دفاع انگلیس منتشر شد، آمده است: هواپیمای ما از بمب‌های هدایت شونده نوع پیووی ۴ (Paveway IV) برای حمله به چندین هدف در ۲ سایت نظامی واقع در مجاورت فرودگاه صنعا استفاده کرد.

در این بیانیه ادعا شده است که جنبش انصارالله «از این مکان‌ها برای فعال کردن حملات غیرقابل تحمل مداوم علیه کشتیرانی بین المللی در دریای سرخ استفاده می‌کرد.»

در بیانیه دیگری که به‌صورت مشترک از سوی انگلیس، آمریکا، استرالیا، بحرین، کانادا، هلند منتشر شد، اعلام شده است که ۸ پایگاه نظامی جنبش انصارالله در عملیات جدید بمباران شد.

در این بیانیه مشترک ادعا شده است: هدف از این حملات دقیق، مختل کردن و تضعیف توانایی‌هایی است که حوثی‌ها برای تهدید تجارت جهانی و جان دریانوردان بی‌گناه استفاده می‌کنند و همچنین در پاسخ به یک سری اقدامات غیرقانونی، خطرناک و بی‌ثبات‌کننده حوثی‌ها از زمان حمله ائتلاف ما در ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) است.

بیانیه یاد شده می‌افزاید: حمله امروز به طور خاص یک انبار زیرزمینی حوثی‌ها و مکان‌های مرتبط با قابلیت‌های موشکی و جاسوسی هوایی حوثی‌ها را هدف قرار داد.

آمریکا و متحدانش با بیان این ادعا که «هدف ما کاهش تنش‌ها و بازگرداندن ثبات در دریای سرخ است»، مدعی شدند: «ما در دفاع از جان‌ها و جریان آزاد تجارت در یکی از حیاتی ترین آبراه های جهان دریغ نخواهیم کرد.»

این درحالیست که نیروی دریایی انگلیس و ایالات متحده آمریکا در تداوم حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تحرکات و دخالت‌های نظامی خود را در منطقه افزایش داده‌اند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس دو هفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع انصارالله یمن حمله کردند، اما این اقدام به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانست حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

نظر شما