شناسهٔ خبر: 64759549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جعفر طاهری در گفت و گو با افکارنیوز تاکید کرد:

نقش پررنگ دخالت آمریکا در ناامن سازی منطقه

جعفر طاهری کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقش حمایتی آمریکا و انگلیس از صهیونیست‌ها و تاثیر مستقیم این مسئله بر ناامنی منطقه گفت: اقدامات این دو کشور متاثر از لابی صهیونیستی است و با توجه به اینکه دریای سرخ دیگر حیاط خلوت آمریکایی‌ها نیست، می کوشند با تشدید تنش در آن، کنترل اوضاع را باری دیگر به دست بگیرند و در این زمینه از تحمیل هرگونه هزینه‌ای به مردم منطقه ابایی ندارند.

صاحب‌خبر -

جعفر طاهری در گفت و گو با «افکارنیوز» عنوان کرد: اقدامات آمریکا و انگلیس جز دامن زدن به ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه و تداوم نسل کشی و جنایات بشری اسرائیل در غزه، نتیجه ای نخواهد داشت و منطقه را وارد بحرانی جدید کرده و سبب گسترش درگیری‌ها می شود. تنها راه برقراری ثبات و امنیت در باب المندب و به طورکلی منطقه، مقابله با وحشی‌گری های رژیم غاصب اسرائیل است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید براینکه آمریکایی‌ها باتوجه به اینکه کشتی‌های اسرائیلی مشکل رفت و آمد داشتند، به خیال خود، خواستند کل منطقه باب‌المندب و دریای سرخ را ناامن کنند، عنوان کرد: این کشور به جای آنکه از جنایات گسترده رژیم صهیونیستی در قبال مردم بی دفاع و مظلوم غزه دست بردارد، کلی سلاح و تجهیزات در اختیار اسرائیلی‌ها می‌گذارد.

طاهری با اشاره به نقش حمایتی آمریکا و انگلیس از صهیونیست‌ها و تاثیر مستقیم این مسئله بر آشوب منطقه گفت: اقدامات  این دو کشور متاثر از لابی صهیونیستی است و با توجه به اینکه دریای سرخ دیگر حیاط خلوت آمریکایی‌ها نیست، می کوشند با تشدید تنش، کنترل اوضاع را باری دیگر به دست بگیرند و در این زمینه از تحمیل هرگونه هزینه‌ای به مردم منطقه ابایی ندارند. آمریکا و انگلیس می گویند اگر کشتی‌های اسرائیل نمی‌توانند از اینجا عبور کنند پس سایر کشتی‌ها هم حق عبور ندارند، به عبارت بهتر این دو کشور به دلیل حمایت از اسرائیل منطقه را پرآشوب و ناایمن کرده اند که این اقدام نیز مانند حمایت از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه غیرقانونی است، اما اقدام یمنی‌ها کاملا قانونی است و کار امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در حمله نظامی به یک کشور عضو سازمان ملل، نقض آشکار قواعد بین‌الملل است.

این کارشناس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از همان نخستین روزهای جنگ علیه مردم مظلوم غزه به صراحت گفتند، گروه‌های اسلامی در برابر تداوم‌ حملات به غزه سکوت نخواهند کرد که پس از شدت گرفتن حملات به غزه، اضلاع محور جهاد و مقاومت از تنگه باب المندب تا عراق، سوریه و لبنان، علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از ملت فلسطین اقدامات نظامی را در دستور کار قرار داده و منافع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را در منطقه تهدید کردند.

جعفر طاهری کارشناس مسائل سیاسی

طاهری با اشاره به عملیات طوفان الاقصی خاطرنشان کرد: این عملیات نه تنها به شکست اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی منجر شد، بلکه پروژه غربی-صهیونیستی که آمریکا و حامیان اسرائیل به دنبال تحقق آن بودند و پروژه شوم این رژیم مبنی بر نابودی حماس و غزه شکست خورد. با این حال، علیرغم گذشت بیش از ۱۰۰ روز از جنگ در غزه و عدم دستیابی رژیم صهیونیستی به اهدافش، همچنان به مسئله نابودی حماس اشاره دارند و به نظر می‌رسد فشارهای داخلی و جامعه جهانی، این رژیم را در وضعیتی قرار داده که مجبور است برای اقناع افکار عمومی بر این موضوع تاکید کند.

 

نظر شما