شناسهٔ خبر: 64752381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

ترامپ: اگر به من رأی ندهید جنگ جهانی سوم حتمی است!

صاحب‌خبر -

 

ترامپ بار دیگر اعلام کرد که در زمان ریاست‌جمهوری بایدن، آمریکا به یک زباله‌دانی تبدیل شده است و اگر وی رئیس‌جمهور نشود جنگ جهانی سوم حتمی خواهد بود.
رقابت‌های انتخاباتی بین ترامپ و بایدن در آمریکا روزبه‌روز داغ‌تر می‌شود و روزی نیست که دو طرف همدیگر را به بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی متهم نکنند. بایدن سعی دارد مردم را از بازگشت دوباره ترامپ بترساند وی بارها گفته است که اگر ترامپ به کاخ‌سفید بازگردد، دموکراسی آمریکا نابود خواهد شد. در این‌سو نیز ترامپ در همه سخنرانی‌های انتخاباتی خود در جمع هوادارانش آمریکا را یک کشور جهان سومی، نابودشده و رو به جهنم در دوران بایدن توصیف کرده است. وی همچنین بارها بایدن را به بی‌کفایتی در سیاست داخلی و سیاست خارجی متهم کرده و گفته است اگر او بود هرگز مهاجرین روانه آمریکا نمی‌شدند و هرگز جنگ اوکراین و جنگ روسیه رخ نمی‌داد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جدیدترین اظهارات خود نیز بار دیگر با حمله به بایدن تأکید کرد این کشور به دلیل بی‌کفایتی جو بایدن به زباله‌دانی برای جهان تبدیل شده است. به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، در مقابل حامیانش در نیوهمپشایر گفت: آمریکا تحت رهبری جو بایدن به زباله‌دانی برای بقیه جهان تبدیل شده است. دموکراسی در آمریکا به دلیل بی‌کفایتی بایدن در خطر است.
ترامپ در این سخنرانی بار دیگر بایدن را فردی ضعیف و ناتوان خواند و مدعی شد که اگر مردم آمریکا به وی رای ندهند جنگ جهانی سوم حتمی است. وی گفت: «به خاطر جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی در مسیر جنگ جهانی هستیم». وی اظهار داشت که «بمب‌ها در همه‌جا در خاورمیانه ریخته می‌شوند زیرا بایدن نمی‌داند چگونه با این بحران کنار بیاید». ترامپ قبلا هم گفته بود جو بایدن می‌تواند جنگ جهانی سوم را آغاز کرده و آمریکا را در زمان باقی مانده قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری از بین ببرد. ترامپ همچنین گفت: عیبی نمی‌بینم که در دهه هشتاد عمرم باشم. اما سن من ۷۷ سال است و این تفاوت بزرگی است. مسئله درباره سن و سال نیست. هر فردی به صورت متفاوتی پیر می‌شود. من نسبت به ۲۵ سال پیش احساس بهتری دارم. اما بایدن نمی‌تواند این را بگوید. شما می‌دانید که او مشکلی دارد.
گاف ترامپ
اما در حالی که ترامپ روی گاف‌های بایدن متمرکز شده است گزارش‌ها حاکی است خود ترامپ هم گاف داده است. به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» که بارها گاف‌ها و حرکات عجیب «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را به باد انتقاد و تمسخر گرفته است، این‌بار خودش مرتکب اشتباه شد و گفت: «نیکی هیلی» در توقف شورش ششم ژانویه و حمله به کنگره ناکام ماند. طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در حالی که چند روز قبل از انتخابات درون‌حزبی جمهوری‌خواهان در ایالت نیوهمپشایر برای هواداران خود سخنرانی می‌کرد، هیلی را با «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا اشتباه گرفت. ترامپ درباره شورش هوادارانش گفت: «هیلی مسئول امنیت بود. ما به او حضور ۱۰هزار نیروی امنیتی را پیشنهاد دادیم اما او رد کرد. آنها نمی‌خواهند درباره این موضوع صحبت کنند». هیلی هم که حضور در سازمان ملل به‌عنوان سفیر و نماینده آمریکا را در کارنامه دارد، از این گاف ترامپ نهایت استفاده را برد و روز شنبه گفت او مسئول امنیت در کنگره نبود و حتی در آن زمان منصبی نداشت. هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی درباره این گاف ترامپ، به رئیس سابق خود کنایه زد و گفت: «آنها می‌گویند او دستپاچه شده است و درباره موضوع دیگری حرف می‌زد. من از این نگران هستم وقتی که با فشار ریاست‌جمهوری مواجه می‌شوید، نمی‌توانیم شخص دیگری را داشته باشیم که این پرسش را مطرح کنیم آیا آنها از نظر ذهنی برای انجام این کار آماده هستند یا خیر». این اظهارات هیلی که روز شنبه ۵۲ ساله شد در حالی است که او گفته نامزدهای بالای ۷۵ سال باید آزمایش توانمندی ذهنی را پشت‌سر بگذارند.

نظر شما