شناسهٔ خبر: 64752279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

راهنمای معرفی نهال گردو اصلاح شده سردسیری و گرمسیری

یکی از محبوب ترین نهال میوه های دنیا که باردهی بالایی دارد و جزو نهال های پرسود است نهال گردو می باشد.این نهال دارای ارقام مختلفی است و بایستی متناسب با شرایط اقلیمی سردسیر و گرمسیر کاشته شود تا به بازدهی برسد.

صاحب‌خبر -

 

بسیاری از مردم معتقدند درختان گردو جزو درختان مقاوم به سرما و گرما است و کمتر از نهال های دیگر به بیماری و آفات مبتلا می شوند.اما نهال گردو به سرمای بالا و گرمای شدید حساس بوده و دچار آسیب جدی می شود.

هر باغداری باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود بهترین نهال گردو را انتخاب و خریداری نماید.بنا بر گفته نهالستان نوین گردو میخواهیم به بررسی بهترین نهال گردو با توجه به شرایط اقلیمی گرمسیر و سردسیر هر منطقه بپردازیم.

جهت مشاهده و خرید نهال گردو از نهالستان نوین گردو  به سایت زیر مراجعه نمایید.

www.gerdo.pro

آشنایی با اقلیم کاشت درخت گردو مناطق مختلف

یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب و کاشت نهال گردو بررسی شرایط آب و هوایی منطقه کاشت است.باغداران بایستی با توجه به ارتفاع از سطح دریا و شرایط اقلیم منطقه خود بتوانند مناسب ترین نهال را انتخاب و خریداری نمایند.

اگر در مناطقی با ارتفاع بیشتر از 1000 متر از سطح دریا هستید کاشت نهال گردو برای مناطق سردسیر را انتخاب کنید.مناطقی که تابستان گرم و زمستان خنکی دارند بایستی نهال گردو گرمسیر را برای کاشت در نظر بگیرید.یکی دیگر از نهال های اصلاح شده پربارده تجاری که مقاوم به سرما است نهال پسته می باشد که با روش نوین میزان باردهی آن افزایش پیدا کرده و جزو نهال های صادراتی با عمر اقتصادی بالا می باشد.

معرفی نهال گردو سردسیری و گرمسیر

بنا بر گفته نهالستان نوین گردو در میان بیش از 20 رقم نهال گردو به معرفی بهترین نهال گردو سردسیر و گرمسیری می پردازیم:

 نهال گردو فرنور پیوندی, اولین نهال گردو سردسیری

گردو فرنور از بهترین و مقاوم ترین نهال گردو مناطق سردسیر است که در ارتفاعات بالا از 1500 تا 3500 متر کاشته می شود و با ویژگی دیرگل بودن در اقلیم کوهستانی مقاومت خوبی به سرما دارد.

فرنور به روش پیوندی باردهی بالایی داشته و تا 9 تن و حتی بیشتر بار می دهد.اندازه درشت با مغز پری دارد.پوست گردو فرنور کاغذی بوده و از بهترین گردوهای صادراتی می باشد.

نهال گردو چندلر; دومین نهال گردو سردسیری

چندلر از پرفروش ترین و محبوب ترین نهال گردو مناطق معتدل و سرد است.این نهال مناسب مناطق کاشت در ارتفاعات 400 تا 1500 متر می باشد.

از پربارده ترین نهال گردو تجاری دنیاست.اصالتا از آمریکا می باشد که در ایران با اصلاحیاتی که روی این رقم صورت گرفته است باردهی چند برابر نسبت به دیگر نهال ها و ارقام بذری دارد.

بهترین نهال صادراتی است که در شرایط ایده آل محصولات باکیفیت و یکدست و پرمغزی تولید میکند.

از دیگر ویژگی های این نهال می توان به زودبارده بودن, دیرگل و باردهی تا 9 تن و بیشتر اشاره داشت.

نهال گردو پکان آمریکایی; گردو زودبارده گرمسیری

نهال گردو پکان آمریکایی از بهترین ارقام نهال مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر است.این نهال می تواند دما هوا را تا 40 درجه و بیشتر تحمل کند بدون آنکه آسیبی به محصولات برسد.

اگر درمناطق گرمسیر مثل زاهدان, قم و.. هستید کاشت گردو پکان بهترین گزینه است.گردو پکان پوست کاغذی داشته و دارای مغزی پر است که بیش از 90 درصد گردو را مغز گرفته است.

پکان در ارتفاعات 100 تا 2500 متر کاشته می شود.این نهال ارتفاعی حدود 15 متر دارد و به صورت کشیده و بیضی شکل رشد می کند.

سخن آخر

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم خرید نهال گردو بستگی به شرایط اقلیمی و آب و هوایی هر منطقه دارد.اگر بهترین نهال گردو را انتخاب و خریداری نمایید اما مناسب اقلیم منطقه شما نباشد بازدهی مطلوبی از نهال را شاهد نخواهید بود.

در این مطلب به معرفی 2 نمونه از بهترین نهال گردو سردسیراز فرنور و چندلر پرداختیم و نهال گرو گرمسیر پکان امریکایی را معرفی کردیم.

خرید نهال از یک نهالستان معتبر که نهال های سالم و بدور از آفات و بیماری تولید می کند بسیار پراهمیت است.نهالستان نوین گردو بزرگترین و معتبرترین مرکز تولید نهال در کشور است که تمامی نهال میوه را با تضمین قیمت و کیفیت به صورت خرید اینترنتی نهال و حضوری به صورت ارسال یک روزه عرضه می کند.

مشتریان عزیز می توانند جهت خرید نهال از نهالستان نوین گردو به سایت نهالستان نوین گردو مراجعه نمایند یا برای مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرند.

 منبع : gerdo.pro

شماره تماس کارشناسان : 09121243597

آدرس : کرچ (جهت خرید حضوری به شماره بالا پیام بدهید تا آدرس دقیق ارسال شود)

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما