شناسهٔ خبر: 64736543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ما از قطار پیشرفت حرف می‌زنیم اما کشورهای همسایه سوار بر ترن پرسرعت توسعه حرکت می‌کنند

روزنامه هم میهن نوشت: درحالی‌که ما از قطار پیشرفت صحبت می‌کنیم، کشورهای همسایه سوار بر ترن پرسرعت بر ریل توسعه حرکت می‌کنند و خودشان را با روند رو به جلوی جهان هماهنگ کرده‌اند. اما این ما هستیم که پشت دیوارهای خودساخته‌، در انتظار فرداییم.

صاحب‌خبر -
ما از قطار پیشرفت حرف می‌زنیم اما کشورهای همسایه سوار بر ترن پرسرعت توسعه حرکت می‌کنند
کد خبر: 649050
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۹:۳۱:۰۳

روزنامه اصلاح‌طلب هم میهن به شدت از ادامه یافتن تحریم‌ها و عدم برنامه مسئولان برای رفع آن انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، یک بار دیگر باید این سوال را از خودمان و مسئولان کشورمان بپرسیم که ما در سال ۲۰۲۴ میلادی، کجای این جهان هستیم؟ فشارهای خارجی به ایران طی سال‌های گذشته انباشته شد، به مرور ارتباط‌مان با جهان پیشرفته و صنعتی را قطع کرد تا به نقطه‌ای رسیدیم که امروز در آن قرار داریم. تحریم‌ها ابتدا نعمت دانسته می‌شد غافل از اینکه حریف بسیار صبور است و منتظر می‌ماند تا تحریم‌هایش به مرور زمان اقتصاد کشور هدف‌ را مسموم کند و آن را از کار بیاندازد. به مرور زمان این سم در اقتصاد کشور ما پخش شد، عده‌ای را ثروتمند کرد و بخش زیادی از مردم را با بحران معیشتی مواجه کرد. آن‌هایی که آینده را در شعارها و آرمان‌هایی غیرقابل تجدیدنظر می‌بینند، معتقد هستند این هزینه‌ای است که باید برای آرمان‌ها پرداخت کرد؛ و البته معتقد هستند که می‌شود با راه‌های جایگزین، این شرایط را تغییر داد.

این روزنامه افزوده است: زمان مشخص کرده است که آن‌ها اشتباه می‌کنند. درحالی‌که ما از قطار پیشرفت صحبت می‌کنیم، کشورهای همسایه سوار بر ترن پرسرعت بر ریل توسعه حرکت می‌کنند و خودشان را با روند رو به جلوی جهان هماهنگ کرده‌اند. اما این ما هستیم که پشت دیوارهای خودساخته‌، در انتظار فرداییم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما