شناسهٔ خبر: 64733838 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

هشدار شدید انقلابیون یمن به متجاوزین

انصارالله: پایگاه‌های آمریکا در بحرین را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی جنبش انصارالله با تأکید بر موضع یمن در ادامه عملیات‌های آن در دریای سرخ ضد رژیم صهیونیستی تا زمان توقف تجاوزات این رژیم علیه غزه تهدید کرد: «پایگاه‌های آمریکا در بحرین هدف قرار خواهند گرفت.» او همچنین تصریح کرد که تصمیم یمن برای حمایت از مردم فلسطین یک تصمیم مستقل بود.

صاحب‌خبر -

 انصارالله: پایگاه‌های آمریکا در بحرین را هدف قرار می‌دهیم
به گزارش بولتن نیوز به نقل از کیهان، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، در سخنانی تجاوزات آمریکا علیه مواضع یمن را غیرقابل توجیه خواند بر ادامه پاسخگویی یمن به این تجاوزات تأکید کرد. وی تأکید کرد: «انصارالله به موضع خود در حمایت از امنیت و ثبات منطقه پایبند است و ما تنها پاسخ تجاوزات آمریکا و انگلیس را خواهیم داد. درباره مشارکت بحرین در ائتلاف آمریکا نیز باید بگوییم که ما معتقدیم بحرین به‌عنوان یک رژیم یا یک شرکت‌کننده در این ائتلاف نقش مهمی ندارد و اگر قرار باشد پاسخی به آن بدهیم، تنها پایگاه‌های آمریکا در بحرین هستند که هدف قرار خواهند گرفت.»
تصمیم یمن برای حمایت از مردم فلسطین تصمیم مستقلی است
آن‌طور که تسنیم نوشته است، محمد عبدالسلام در ادامه به روابط یمن و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و گفت: «ما انکار نمی‌کنیم که با جمهوری اسلامی ایران رابطه داریم و از تجربیات این کشور در زمینه ساخت و زیرساخت‌های نظامی، دریایی، هوائی و... استفاده کرده‌ایم اما تصمیمی که یمن برای حمایت از مردم فلسطین اتخاذ کرده یک تصمیم مستقل بود. این تصمیم بعد از فشارهای زیاد مردمی، نه‌تنها در یمن بلکه کل مردم منطقه، گرفته شد؛ مردمی که از دولت‌ها و سران منطقه خواسته بودند در برابر تجاوزات دشمن صهیونیستی در غزه و قتل‌عام مردم فلسطین، موضع جدی بگیرند.»
آمریکا نگهبان اسرائیل است نه جهان
عبدالسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اظهار داشت، نیروهای مسلح یمن فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که به‌سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند هدف قرار می‌دهند اما ورود آمریکا به این خط موجب تشدید تنش‌ها شده است و حملات آمریکا غیرموجه است. سخنگوی انصارالله در ادامه گفت، موضع آمریکا در این زمینه نگهبانی از اسرائیل است نه جهان. حملاتی که آمریکا انجام می‌دهد نقض آشکار حاکمیت یمن و تجاوزی خطرناک به کشور ماست، کاری که ابتدا مردم یمن انجام دادند هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی بود که به‌سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کردند. عملیات‌های نیروهای مسلح یمن در راستای همبستگی با ملت فلسطین انجام می‌شود که از بیش از 3 ماه قبل در معرض تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه قرار دارند.
به جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهیم
وی تصریح کرد: «انصارالله به‌دنبال تشدید تنش‌ها نیست. ما یک سری قواعد درگیری وضع کرده‌ایم که در آن حتی یک قطره خون هم ریخته نشد و خسارات مادی زیادی هم به وجود نیامد. این قواعد صرفاً با هدف تحت فشار قرار دادن اسرائیل بود نه فشار بر کشورهای جهان. یمن همچنین بر پاسخگویی به تجاوزات دشمن و پایبندی به موضع خود در ممانعت از حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که به‌مقصد فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند تأکید دارد و این وضعیت تا زمان توقف حملات آمریکا (علیه یمن) و نیز تجاوزات صهیونیست‌ها علیه غزه ادامه خواهد داشت.»
ما آغازگر نیستیم!
این مسئول جنبش انصارالله یمن ابراز کرد: «موضع ما در پاسخگویی به تجاوزات دشمن ثابت است و ما موضع‌گیری برخی کشورها را که خواستار ثبات در منطقه هستند و تنش‌زایی را محکوم می‌کنند، مثبت می‌دانیم و یمن نیز از کشورهایی است که از عدم گسترش دامنه جنگ حمایت می‌کند. تا زمانی که عربستان و امارات هم به این اصل پایبند باشند، خارج از دایره جنگ خواهند بود و تا زمانی که در حملات آمریکا علیه یمن شرکت و یا از این حملات حمایت نکنند ما نیز اقدامی ضد آن‌ها انجام نمی‌دهیم.»
محمد عبدالسلام تصریح کرد: «از عربستان و امارات می‌خواهیم که موضعشان را در راستای رد نظامی‌سازی دریای سرخ و یا عدم حضور نیروهای نظامی در منطقه تنظیم کنند. دیدیم که کشورهای حوزه دریای سرخ نیز هیچ یک در ائتلاف آمریکا شرکت نکردند. این ائتلاف را غرب وارد منطقه ما کرده است و بنابراین ما بر این باوریم که این ائتلاف تهدیدی است برای همه کشورهای منطقه و عربستان و امارات و... نیز از جمله همین کشورها هستند.»
بلومبرگ: حملات، انصارالله را تضعیف نکرده
تارنمای شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی ضمن اذعان به عدم تضعیف توانایی‌های انصارالله یمن در دریای سرخ در نتیجه حملات آمریکا و انگلیس نوشته است، این دو کشور غربی در حال بررسی راهکارهایی برای تشدید حملات خود هستند. بلومبرگ خاطرنشان کرد عملیات‌های یمنی‌ها در دریای سرخ نرخ بیمه کشتی‌ها را افزایش داده و شناورها را مجبور به تردد از مسیرهای طولانی‌تر و پرهزینه‌تر از طریق جنوب قاره آفریقا برای عدم عبور از دریای سرخ کرده است. این مجله اذعان کرد حملات آمریکا و انگلیس به یمن توانایی انصارالله برای عملیات در دریای سرخ را تضعیف نکرده است.
اقدامات آمریکا و انگلیس تهدیدکننده کشتیرانی بین‌المللی
همچنین یک مسئول یمنی اقدامات واشنگتن و لندن را در دریای سرخ، تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی دانست و گفت: «واکنش یمن در راه و سرنوشت حملات آمریکا و انگلیس شکست است.» شبکه خبری المیادین بدون اشاره به نام این مسئول یمنی به نقل از وی اعلام کرد که یمن به حملات آمریکا و انگلیس پاسخ خواهد داد و سرنوشت اقدامات دشمن محکوم به شکست است. منبع یادشده اعلام کرد: «تداوم حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن و نظامی کردن دریای سرخ و باب المندب، تهدید کنونی و خطرناکی برای کشتیرانی بین‌المللی است.»
یمن محاسبات دشمن صهیونیستی را به هم ریخت
عضو ارشد جنبش مجاهدین فلسطین با تاکید بر اینکه محور مقاومت در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: «پیوستن یمن به نبرد دفاع از فلسطین، محاسبات رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم پیمانان آن‌ها را برهم زد.» «مؤمن عزیز» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل ایرنا افزود: «دشمن از ابتدای جنگ تلاش کرد تا با تهدید و ترساندن، دیگر اعضای محور مقاومت را از ورود به میدان نبرد باز دارد و با مقاومت در غزه به تنهائی رو به رو شود.» وی اضافه کرد: «برادران ما در محور مقاومت مانند همیشه فلسطین و مقاومت را تنها نگذاشتند و جبهه‌های مختلفی را علیه دشمن صهیونیستی گشودند.»
بورل: در دریای سرخ به دنبال جنگ نیستیم
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که این بلوک قصد تشدید درگیری با ارتش یمن را ندارد. «جوزپ بورل» همچنین گفت نتانیاهو شخصا هرگونه تلاش برای حل و فصل نزاع چند دهه‌ای با فلسطینی‌ها را به انحراف کشانده است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد این اتحادیه قصد اعزام کشتی‌های نظامی خود با ماموریت رزمی به دریای سرخ را ندارد.
حمله موشکی آمریکا و انگلیس به الحدیده
رسانه جنبش انصارالله یمن شامگاه جمعه گزارش کرد منطقه الجبانه در الحدیده هدف حمله آمریکایی انگلیسی قرار گرفت. شبکه خبری «المسیره» وابسته به این جنبش گزارش کرد ارتش آمریکا و انگلیس بار دیگر طی دو حمله منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده یمن را هدف قرار دادند. شبکه المیادین هم گزارش کرد منطقه الجبانه در غرب یمن مورد حملات موشکی آمریکا و انگلیس قرار گرفت. کاخ سفید شامگاه جمعه تایید کرد ارتش آمریکا در تجاوزاتی جدید سه مرتبه به اهداف جنبش انصارالله یمن حمله کرده است. چنان‌که اشاره شد، درپی ادامه حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن، یک مقام یمنی تاکید کرد که پاسخ کشورش به این تجاوزات در راه است. یک مقام یمنی در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: «تجاوزات جدید آمریکایی-انگلیسی به الحدیده تمایل مشترک آن‌ها به تشدید و گسترش درگیری‌ها را تایید می‌کند.»
مقاومت عراق مسئولیت سرنگونی پهپاد آمریکایی را برعهده گرفت
خبر دیگر از مقاومت عراق است. یک مقام دفاعی آمریکا پس از گذشت ۲ روز از سقوط پهپاد MQ -۹ آمریکایی که برای فعالیت‌های جاسوسی و بمباران مورد استفاده قرار می‌گرفت در استان دیالی عراق را تایید کرد. مقاومت اسلامی عراق شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای مسئولیت سرنگونی یک پهپاد آمریکایی در استان دیالی در شرق عراق را برعهده گرفت. به گزارش ایسنا، مقاومت عراق در این بیانیه اعلام کرد: «برای مقابله با اشغالگری آمریکا در منطقه، حمایت از مردم غزه و در راستای حفاظت از حاکمیت عراق، ساعت ۱۸:۴۵ روز پنج‌شنبه یک پهپاد آمریکایی از نوع MQ۹ را در آسمان استان دیالی با سلاح مناسب هدف گرفته و سرنگون کردیم.» این پهپاد که از پایگاه آمریکایی‌ها در کویت بلند شده بود تنها ۲ ساعت پس از پرواز با سلاح مناسب هدف قرار گرفت و سرنگون شد. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد به مقابله و تخریب پایگاه‌های دشمن ادامه می‌دهد.
حملات موشکی حزب‌الله لبنان
اما خبرهایی نیز از مقاومت لبنان، منابع رسانه‌ای روز شنبه از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در برخی مناطق در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر دادند. شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آژیرهای خطر در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمده است. برخی منابع از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به منطقه مذکور خبر دادند. حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تجمع سربازان دشمن اسرائیلی را در مجاورت «قلعه هونین» با سلاح موشکی هدف گرفته و مستقیماً آن را مورد اصابت قرار دادیم.»‏ این حزب همچنین در بیانیه‌ای دیگر گفت اطراف مقر الضهیره را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد که تلفات قطعی بر جای گذاشت.  خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی حملات توپخانه‌ای را به مناطق «سهل مرجعیون» و «تله الحمامض» در جنوب این کشور انجام داد.
انفجار و به صدا در آمدن آژیر خطر در شهر حیفا
رسانه‌های صهیونیستی شامگاه جمعه از وقوع انفجار و به صدا در آمدن آژیر خطر در شهر حیفا واقع در شمال فلسطین اشغالی و «جبل الکامل» خبر دادند. تارنمای عبری والا از به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهر حیفا برای اولین بار از ابتدای جنگ علیه غزه خبر داد. منابع عبری گزارش دادند راکت‌هایی از سمت لبنان به سمت حیفا شلیک شدند. سایت خبری «غزه الان» گزارش کرد موشک‌های لبنان شهر حیفا، الناصره، الجلیل و تمامی شهرهای شمال فلسطین اشغالی را لرزاند. شبکه خبری الجزیره نیز نوشت ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد پس از شلیک موشک رهگیر به سمت یک هدف مشکوک هوایی، آژیر خطر در حیفا به صدا درآمد و این حادثه پایان یافت. الجزیره گزارش کرد لاشه این موشک رهگیر در شهر «طمره» در شمال حیفا سقوط کرد.
حزب‌الله: اگراسرائیل به فکر تجاوز باشد سیلی محکمی خواهد خورد
معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت در اوج آمادگی قرار دارد و عملیات‌های خود را طبق شرایط میدانی تشدید می‌کند تاکید کرد، اگر رژیم اشغالگر به فکر تجاوز گسترده ضد لبنان باشد سیلی محکمی به این رژیم می‌زنیم و درسی فراموش نشدنی به آن می‌دهیم. به گزارش تسنیم، شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنانی درباره روند تقابل مقاومت با دشمن صهیونیستی در جبهه‌های مختلف اعلام کرد که اسرائیل دشمن فلسطین، لبنان و همه اعراب و مسلمانان است.
پیام دبیرکل حزب‌الله
سید حسن نصرالله در پیامی به دوازدهمین همایش بین‌المللی «غزه؛ نماد مقاومت» تاکید کرد غزه امروز نماد است چون در غزه یک مقاومت شریف پیشگام سازش‌ناپذیر وجود دارد و مقاومت رمز عزت و کرامت و کلید پیروزی است. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در این پیام گفت: «طوفان‌الاقصی نشان شکست را در ضمیر صهیونیست‌ها حک کرد و این نشان پاک نخواهد شد و اسطوره شکست‌ناپذیری‌شان درهم شکست و الگوی تمدنی‌شان تکه تکه شد و هیبتشان از هم پاشید.»
نگرانی وزیر سابق صهیونیست از موشک‌های حزب‌الله
وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی به خطر زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان شامل موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن که قادر به هدف قرار دادن عمق اراضی اشغالی هستند، اعتراف کرد. «مئیر شتریت»، وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی، گفت که اگر جنگی با لبنان آغاز شود، موشک‌های حزب‌الله تنها به «کریات شمونه» نخواهند رسید، بلکه به «تل‌آویو»، «دیمونا» و هر نقطه‌ای در عمق «اسرائیل» خواهند رسید. این مقام سابق رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی که با شبکه ماهواره‌ای عبری‌زبان «کان» درباره پیچیدگی‌های شرایط در مرزهای فلسطین با لبنان داشت، به اهمیت زرادخانه موشکی حزب‌الله لبنان اعتراف کرد و گفت که حزب‌الله موشک‌های دوربرد و نقطه‌زنی دارد که با سیستم «جی‌پی‌اس» کار می‌کنند و این مسئله خطرناک‌تر است. شتریت درباره عملیات مستمر مقاومت اسلامی علیه اهداف صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی تاکید کرد که «شهرک‌نشین‌ها در نگرانی و ترس از نیروهای الرضوان وابسته به حزب‌الله زندگی می‌کنند و این اتفاق از هفتم اکتبر گذشته وجود دارد.»
شهادت ۲ عضو مقاومت
منابع لبنانی از حمله رژیم صهیونیستی به خودرویی در جنوب لبنان خبر دادند. خبرنگار المیادین نیز گفت، در حمله پهپادی دو عضو مقاومت به شهادت رسیدند. به گزارش ایسنا، منابع لبنانی اعلام کردند پهپاد رژیم صهیونیستی خودرویی را در شهرک البازوریه در جنوب لبنان هدف قرار داد. دفاع مدنی و نیروهای آتش‌نشان اعلام کردند که در این حمله دو تن شهید و تعدادی زخمی شدند. در این باره خبرنگار المیادین گزارش داد، در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در مسیر البازوریه و البرج شمالی درجنوب لبنان ۲ عضو مقاومت به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها:

نظر شما