شناسهٔ خبر: 64698730 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تیم ملی/ این همانی ژنرال

صاحب‌خبر -

شفقنا ورزشی- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری قبل از دیدار برابر هنگ کنگ از تاکتیک اصلی خود خبر داد.

به گزارش شفقنا ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در جام ملت های آسیا به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت.

” این بازی تیکی تاکا را آقای گواردیولا در بارسلونا باب کرد و خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را عوض کرده است. الان در آنالیز جدید شاید اگر هزار پاس بدهید به شما نمره‌ای ندهند، شاید یک پاسی بدهید که چهار بازیکن را از بازی خارج می‌کند که پنج امتیاز می‌گیرد، پس این فلسفه کمی قدیمی شده است. ما باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع هم به فاز حمله برویم. گواردیولا در منچسترسیتی همین کار را انجام می‌دهد. همین فلسفه را من در تیم‌هایم انجام  می‌دهم. وقتی هزار پاس بدهیم ولی خلق موقعیت نکنیم چه فایده. شما با مالکیت باید هر چه سریعتر فضا بگیرید و به سمت خلق موقعیت بروید. این الان فوتبال روز و مدرن دنیا است. این که به عقب برود و ۵۰۰ پاس بدهید نه نمره‌ای می‌گیرید و اگر بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید هیچ فایده ای ندارد. الان فلسفه جدید فوتبال این است که ضمن مالکیت داشتن با سرعت بالا خلق موقعیت کنید و به گل برسید.

این گزیده ای از سخنانی است که امیر قلعه نویی سرمربی تیم  ملی فوتبال ایران در نشست خبری قبل از دیدار برابر هنگ کنگ بر زبان آورد. او ایرادی به بهترین مربی فوتبال جهان گرفت و مدعی شد که تاکتیک او قدیمی شده است البته این را هم افزود که گواردیولا در تفکرات خود تغییراتی به وجود آورده و این همین دلیل موفقیت او بوده است.

امیر قلعه نویی با این اظهارات خود می خواهد بگوید که باوجود آنکه به بازی مالکانه علاقه دارد  اما هدف اصلی او این است که تیم بتواند با استفاده از چند پاس موقعیت خلق کند و این همان تاکتیکی است که او به دنبال است.

در واقع این تاکتیک مختص به رئال مادرید کارلو آنچلوتی است که در ضد حملات تبحر زیادی دارد. سرمربی ایتالیایی رئال اصرار دارد که تیمش توپ را به حریف بدهد و با استفاده از ضد حملات و البته مهاجمان زهر دار و سرعتی که در اختیار دارد خطر ایجاد کند. این تاکتیک آنچلوتی برابر تیم های بزرگ که فوتبال مالکانه را در دستور کار خود قرار می دهند معمولا موفقیت آمیز بوده است.

در واقع سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اصرار دارد که هم سیستم گواردیولا یعنی مالکیت توپ را داشته باشد و هم با تفکر آنچلوتی و دادن چند پاس در موقعیت گلزنی قرار گیرد و باید دید که آیا او ابزار لازم را در اختیار دارد و می تواند با تلفیقی از این دو تفکر نتایج لازم را کسب کند یا خیر.

نظر شما