شناسهٔ خبر: 64691307 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

برد 4-0 ما به تاریخ پیوسته و این یک بازی جدید است

قلعه‌نویی: به سبک جدید گواردیولا بازی می‌کنیم

سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با هنگ‌کنگ حضور یافت و به سوالات پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، نشست مطبوعاتی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران در شرایطی برگزار شد که قلعه‌نویی دوباره روی موضوع اتحاد تیمی و رابطه دوستانه میان بازیکنان تاکید کرد؛ چیزی که به واسطه اتفاقات درونی تیم ملی در یکی دو سال گذشته به‌شدت مایه نگرانی بود اما قلعه‌نویی این اطمینان را به همه می‌دهد که توانسته این مسئله را در دستان خود کنترل کند.

او همچنین در یک بحث تاکتیکی، فوتبال موردعلاقه خودش، رسیدن به دروازه حریف بدون وسواس تاکتیکی را تئوریزه کرد تا پالسی به هواداران داده باشد که شکل بازی تیم ملی در ادامه تورنمنت چگونه خواهد بود؛ چیزی که او به آن تاکید می‌کرد، مالکیت و رسیدن سریع به دروازه حریف بود.

این مصاحبه را بخوانید:

بولت ذوب آهنبرد مقابل فلسطین؟
بازی قبلی بازی سختی بود و یک بازی جنگنده بود که متاسفانه ما دو مصدوم هم دادیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند فلسطین تیم ضعیفی بود و یقینا اگر ما دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم بازی سخت‌تر می‌شد.

ویدئو: 322248

بولت ذوب آهندیدار با هنگ‌کنگ؟
در مورد بازی هنگ‌کنگ هم باید بگویم که این تیم بسیار خوب و بابرنامه است. آنها 7 بازیکن دوملیتی دارند که در بازی قبلی از پنج نفر آنها استفاده کرد. من خیلی خوشحالم که تیمم از هر نظر برای هر مسابقه آماده است. این خیلی مهم است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم خوبی هستند و در خلاقیت و ابتکار مثل همه بازیکنان ایرانی خوب هستند. امیدوارم بازی خوبی شود و ما بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

1980002

بولت ذوب آهنتعداد پاس پایین در زمین حریف، موقعیت بالا؛ این یک ایده است؟
سوال خیلی سوال خوبی است. این بازی تیکی‌تاکا را خود آقای گواردیولا در بارسلونا باب کرد، اما خود این سرمربی سبکش را عوض کرده. در آنالیزهای جدید شما اگر 1000 پاس بدهید، ارزش ندارد و این فلسفه قدیمی است. ما باید جوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع در حمله برویم. سبکی که آقای گواردیولا دارد و من هم سعی می‌کنم در تیم‌هایم این سبک را داشته باشم. شما اگر هزار پاس بدون موقعیت داشته باشید چه اهمیتی دارد؟ اینکه شما در عقب زمین پانصد پاس بدهید و بازیکن حریف را از جریان خارج نکنید، چه فایده دارد؟ شما باید ایجاد موقعیت کنید و گل بزنید.

ویدئو: 322250

بولت ذوب آهننقش طارمی در تیم ملی؟
هر بازیکن در باشگاه وظایفی دارد اما در تیم ملی ممکن است تغییر کند. مسئولیتی که ما به آقای طارمی در تیم ملی دادیم، متفاوت با باشگاه است. ما فلسفه خودمان را داریم و آقای طارمی هم وظایفش را به بهترین شکل اجرا می‌کند.

ویدئو: 322252

بولت ذوب آهناتحاد در تیم ملی؛ خوشحالی بازیکنان روی نیمکت بعد از هر گل؟
تیمی می‌تواند موفق باشد که به واقع یک تیم باشد. در گذشته تیم‌هایی در باشگاه و ملی بودند که از نظر بازیکن شرایط بسیار خوبی داشتند، اما چون تیم نبودند حتی به یک دسته پایین‌تر سقوط کردند. ما از روزی که در تیم ملی مسئولیت قبول کردیم، آمدیم این را حل کردیم. البته بود و نه که نباشد، اما کاملتر کردیم. شما دقت کنید ببینید بازیکنان تعویضی ما مؤثر بودند و گل زدند یا پاس گل دادند. مطمئن باشید این همدلی بیشتر از مسائل فنی تاثیر دارد. من قبلا هم گفتم که اگر سرمربی صداقت داشته باشد، قطعا به نتیجه خواهد رسید.

1980003

بولت ذوب آهنهمه ایرانی‌ها انتظار قهرمانی دارند، شما چه برنامه‌ای برای دستیابی به قهرمانی دارید؟
هر بازی برای ما حکم فینال را دارد و همه فکر و ذکر ما بازی هنگ‌کنگ است. ما یک برنامه کلی برای این بازی‌ها داریم و این برنامه کلی بازی به بازی پیش می‌رود. ما نمی‌دانیم در مرحله حذفی به چه تیمی خواهیم خورد و وقتی مشخص شد، روی دیداری که حکم فینال را دارد تمرکز خواهیم کرد. فوتبال یک مقدار شانس و اتفاقات خودش را دارد؛ مثلا شما نشستنی این‌همه برنامه‌ریزی و آنالیز را کردی، با یک اشتباه بچگانه تیمت ده‌نفره می‌شود؛ دیگر مربی چه کار کند؟ ما جزء تیم‌های خوب جام هستیم و خوشحالم که این را همه می‌گویند و امیدواریم بتوانیم بازی به بازی شرایط بهتری را پیدا کنیم. در برنامه‌ریزی که ما انجام دادیم، ما نوع برنامه‌ریزی و ریکاوری و افتر ریکاوری این است که بدن‌ها در مراحل نهایی شرایط خوبی داشته باشد. ما یقینا فردا هم تغییرات داریم، در این مدت هم 40 بازیکن آمدند بازی کردند و خوشبختانه نفرات تیمی ما اینطور هستند که با ده درصد این‌ور آن‌ور، می‌توانند همان کیفیت را داشته باشند. ما از الان در حال برنامه‌ریزی روی مراحل حذفی هستیم.

ویدئو: 322254
ویدئو: 322257

بولت ذوب آهندیدار با هنگ‌کنگ در تهران و برد چهار بر صفر، نظر شما در مورد بازی تهاجمی حریف مقابل امارات چیست؟
هنگ‌کنگ تیم بسیار خوبی است و مربی بسیار باتجربه‌ای هم دارد، فکر کنم نروژی است و در بوندسلیگا هم مربیگری کرده. از وقتی به هنگ‌کنگ رفته، پیشرفت را در این تیم انجام داده. بازی گذشته جزء تاریخ است و ما به این بازی فکر نمی‌کنیم. ما در هر بازی بیشتر روی قدرت تاکتیکی خودمان فکر می‌کنیم، نه حریف. شاید تغییراتی در حد 20 درصد داشته باشیم، اما تمرکز ما روی قدرت تاکتیکی خودمان است، با توجه به بازیکنانی که داریم.

ویدئو: 322255

بولت ذوب آهننظر شما در مورد صعود قطر به دور بعدی چیست؟
من سوال این دوست عزیزمان را از دو منظر جواب می‌دهم، اول اینکه من چهل سال پیش اینجا فوتبال بازی کرده‌ام و تغییرات ساختاری و اجتماعی و ورزشی را در اینجا دیده‌ام. خوشحالم که یک کشور آسیایی یک جام جهانی خوب را برگزار کرد و سه جام ملت‌ها برگزار کرد و یقینا این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های تاریخ خواهد شد.

1980014

بولت ذوب آهنصعود قطر؟
از صعود قطر خوشحالم، شما اگر برنامه‌ریزی کنی و مدیریت داشته باشی، پیشرفت خواهی کرد و قطر هم در این چهل سال توانسته این کار را انجام دهد.

بولت ذوب آهنآقای گلی طارمی در جام ملت‌ها؟
خوشبختانه ما از نظر ذهنی به جایی رسیدیم که شما اگر به بازی قبلی ما نگاه کنید، ما سه به یک شدیم و بازیکنان ما گذشت کردند و داور هم فکر کنم آفساید گرفت.

ویدئو: 322260

بولت ذوب آهنبعد از بازی فلسطین گفتید از نمایش تیم راضی نیستید، تغییرات برای بازی فردا به این دلیل است؟
من درخواستم از کمیته برگزاری مسابقات این است که در مورد سلامت بازیکنان مماشات نکنند. لژیونرهای زیادی در کل مسابقات حضور دارند، ایران، ژاپن، کره و... اما این نوع بازی که در بازی قبلی ما بود، به سلامتی بازیکنان لطمه می‌زند. درخواست من از داوران و کمیته برگزاری مسابقات این است که سختگیری بیشتری داشته باشند. ما برای بازی فردا چند مصدوم داریم و یک‌سری هم تغییرات تاکتیکی خواهیم داشت. من اگر گفتم از نمایش تیم راضی نیستم، به خاطر توانایی تیم بود. بازی اول تورنمنت همیشه سخت است، اما ما وقتی آنالیز کردیم فهمیدیم نمایش تیم ما در این بازی عالی بود. اما با توجه به اینکه بازی اول بود، حتی از چیزی که من فکر می‌کردم خیلی خیلی بهتر بود.

نظر شما