شناسهٔ خبر: 64679780 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

موشک‌های ایران در پاکستان فقط جیش‌العدل را هدف قرار داد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران در خصوص حملات موشکی روز گذشته به گروه‌های تروریستی در پاکستان و عراق، تأکید کرد: پاسخ ما به تروریست های ایرانی در داخل خاک پاکستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مجمع داووس در خصوص حمله به مقرهای جیش‌العدل در پاکستان، گفت: در مورد پاکستان، هیچ یک از اتباع کشور همسایه، دوست و برادر ما پاکستان مورد هدف پهباد و موشک های ایران نبودند. گروهی موسوم به جیش العدل که یک گروه تروریستی ایرانی است و در بخش هایی از مناطق پاکستان در استان سیستان و بلوچستان پناه گرفته اند. در این زمینه بارها درباره آن با مقامات عالی رتبه نظامی، امنیتی و سیاسی پاکستان گفت و گو کردیم.

بر اساس مصاحبه تصویری امیرعبداللهیان در داووس که ایرنا منتشر کرد، وزیر امور خارجه ادامه داد: این گروه عملیاتی در روزهای گذشته در ایران و در پایگاه انتظامی راسک انجام دادند که نیروهای انتظامی را به شهادت رساندند. پاسخ ما به تروریست های ایرانی در داخل خاک پاکستان است. قبل از این گفت و گو با همکارم وزیر خارجه پاکستان در این خصوص گفت و گو کردم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما به حاکمیت و تمامیت ارزی پاکستان و عراق احترام می گذاریم اما اجازه نمی دهیم امنیت ملی کشورمان را به بازی بگیرند و هیچ تعارفی در تأمین امنیت ملی کشورمان با طرف های تروریستی در داخل پاکستان و جریانات اسرائیلی در اقلیم کردستان عراق نداریم.

 

به گفته وی، اقدامی که انجام دادیم در راستای کمک به امنیت ایران، پاکستان، عراق و منطقه است و ما امنیت عراق و پاکستان را امنیت جمهوری اسلامی می دانیم.

 

نظر شما