شناسهٔ خبر: 64640514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عقب‌نشینی مجدد ارتش اسرائیل/ رسانه عبری: فقط ۳ لشکر در غزه باقی مانده‌ است

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، لشکر ۳۶ خود را که در بر گیرنده یگان‌های نخبه‌ای همچون گولانی است، از غزه خارج کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری‌زبان اعلام کردند، لشکر 36 ارتش اسرائیل که در شمال نوار غزه مستقر بود و تیپ گولانی به همراه دو تیپ زرهی در آن فعالیت می‌کردند، از این منطقه عقب‌نشینی کرده است.

یسرائیل هیوم در خبری در این رابطه نوشت: به جز تیپ گولانی، تیپ‌های ششم و هفتم و 188 و نیز یگان مهندسی از منطقه عقب‌نشینی کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در این رابطه خبر داد: با عقب‌نشینی لشکر 36 فقط 3 لشکر 98، 99 و 162 در نوار غزه باقی مانده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه هاآرتص هم در گزارشی فاش کرد: ارتش اسرائیل از بیم بدتر شدن اوضاع امنیتی در کرانه باختری، دستور انتقال یگان تکاور دوفدوفان را از نوار غزه به کرانه باختری صادر کرده و این کار از هفته گذشته آغاز شده است.

مسئولین امنیتی به هاآرتص خبر دادند: اوضاع در کرانه باختری در آستانه انفجار قرار گرفته است و اگر مسئولین سیاسی تصمیمات جدی در رابطه با آینده اقتصادی این منطقه نگیرند، خطر افزایش تنش و درگیری در این منطقه بسیار زیاد است.

یک منبع دیگر امنیتی هم به هاآرتص خبر داد: خارج کردن یگان‌های زبده ارتش اسرائیل از جنگ در نوار غزه، به شدت از توانمندی ارتش در این منطقه جنگی می‌کاهد.

انتهای پیام/؛

نظر شما