شناسهٔ خبر: 64639857 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

تجمع مردم و دانشجویان بندرعباس در اعتراض به حمله آمریکا و انگلیس به یمن

جمعی از مردم و دانشجویان هرمزگانی با برپایی تجمع در بوستان غدیر بندرعباس، حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، جمعی از مردم و دانشجویان هرمزگانی با برپایی تجمع در بوستان غدیر بندرعباس، حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

دانشجویان در این تجمع ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و همبستگی با ملت قهرمان یمن، تأکید کردند: حق اقدام متقابل از سوی انصارالله و ارتش یمن محفوظ است.

مردم و دانشجویان حمله هوایی آمریکا و انگلیس به نقاطی در یمن را که با همراهی تعدادی دیگر از کشورها و مساعدت برخی حکام مرتجع منطقه رخ داده بود را به شدت محکوم کردند.

دانشجویان و مردم حاضر در این تجمع همچنین با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به سکوت مجامع حقوق بشری نسبت به جنایات رژیم صهیونسیتی نشان دادند.

بر اساس این گزارش، آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، پنجشنبه شب به وقت محلی (آمریکا) ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

انتهای پیام/

نظر شما