شناسهٔ خبر: 64621336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش

صاحب‌خبر -
 
* کمیته پارالمپیک آسیا شهر پنوم‌پن پایتخت کشور کامبوج و بزرگ‌ترین شهر این کشور را به عنوان میزبان ششمین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال ۲۰۲۹ میلادی معرفی کرد.
* مجری صدا و سیما به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی بانوان در فدراسیون دوومیدانی منصوب شد. مهدی مبینی سرپرست فدراسیون دوومیدانی دیروز طی حکمی زهرا محمودوند را به‌عنوان سرپرست نایب‌رئیسی امور بانوان این فدراسیون منصوب کرد.
* در سومین روز از رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا- اقیانوسیه در شهر بانکوک تایلند، صبح دیروز تیم ملی مردان ایران به مصاف تیم میزبان رفت و با ارائه یک نمایش مقتدرانه موفق شد حریفش را 86 بر 51 شکست بدهد و به دومین برد پیاپی خود دست پیدا کند.شاگردان محمدرضا دستیار که پیش از این کره جنوبی را شکست داده بودند، امروز در سومین دیدار خود به مصاف ژاپن می‌رود.
* در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی رنکینگ جهانی زاگرب کرواسی فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به رقابت با حریفان پرداخت و توانست به دیدار فینال راه پیدا کند. در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر لازلو دارابوس از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 3 بر یک ون‌هائو جیانگ از چین را شکست داد. هدایتی در مرحله یک چهارم نهائی با اسکار پینو هیندس دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از کوبا مبارزه کرد که با نتیجه 8 بر 2 پیروز و راهی نیمه نهائی شد. هدایتی در این مرحله مقابل کنیستاکاس کشتی‌گیر اهل لیتوانی قرار گرفت که 8 بر صفر پیروز و فینالیست شد تا برای طلا رقابت کند.

نظر شما