شناسهٔ خبر: 64616863 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

سیدحسن نصرالله: حوادث دریای سرخ ضربه بزرگی به اقتصاد رژیم صهیونیستی است/ پایداری بی‌نظیر غزه در جنگ ۱۰۰ روزه

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت هفتمین روز از شهادت وسام حسن طویل، از فرماندهان مقاومت لبنان سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت هفتمین روز از شهادت وسام حسن طویل، از فرماندهان مقاومت لبنان سخنرانی کرد. 

نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: همه ما باید برای ارائه عناصری از استواری در این نبرد که هنوز میزان آن را نمی‌دانیم، همکاری کنیم.

وی با اشاره به شهادت وسام حسن طویل گفت: حاج جواد یکی از فرماندهان میدانی اصلی در جبهه جنوب با فلسطین اشغالی از ابتدای تجاوز به غزه بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: بخش اعظم زندگی فرماندهان شهید ما هنوز بخشی از اسرار مقاومت است.

سیدحسن نصرالله گفت: فرماندهان، شهدا و مجاهدان ما که هنوز راه را ادامه می‌دهند، اگر بخواهیم به اختصار آن‌ها را بیان کنیم، فتح آفرینان و عاشقان شهادت هستند؛ خداوند به آن‌ها هر دو حسنه را ارزانی داشت، زیرا آن‌ها به پیروزی‌هایی دست یافتند و خداوند بر آن‌ها مهر شهادت زد.

وی خاطرنشان کرد: حاج جواد شهید راه قدس در جنگ طوفان الاقصی در سمت لبنان است.

دبیرکل حرب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی و استقامت فلسطینی‌ها اشاره کرده و گفت: غزه در یک حالت پایداری افسانه‌ای بوده که در تاریخ بی‌نظیر است.

وی درباره شکست رژیم صهیونیستی در مواجهه به مقاومت گفت: صهیونیست‌ها می‌گویند که اسرائیل بعد از ۱۰۰ روز در شکست فرو رفته و برخی از عبارت چاله عمیق استفاده می‌کنند که سران دشمن نمی‌دانند چگونه از آن خارج شوند. دشمن در ۱۰۰ روز جز کشتن چه دستاوردی داشت؟ دشمن نتوانست حتی به تصویری از پیروزی دست یابد.

نصرالله اضافه کرد: دشمن همچنان در خان‌یونس و مرکز غزه برای رسیدن به یک دستاورد می‌جنگد.

وی در ادامه درباره ناکامی رژیم صهیونیستی در شکست مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی نتوانست مقاومت را از بین ببرد، حتی دولت حماس. امروز تمام مناطق تخلیه شده از شمال غزه از سوی حماس اداره می‌شود؛ دشمن نتوانست شلیک موشک‌ها را حتی از شمال غزه متوقف کند و حتی یک زندانی را هم زنده بازگرداند.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: با این صحنه در غزه و کرانه باختری و با جبهه‌های حمایت و پشتیبانی و فشار، تلفات، سردرگمی، سرگردانی و چرخش دشمن در دور باطل افزایش می‌یابد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره موضوع آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی گفت: برخی کارشناسان از سه یا پنج برابر بودن تعداد تلفات ارتش دشمن صهیونیستی که در تاکنون اعلام شده، صحبت می‌کنند.

وی درباره آسیب‌پذیری نظامیان و ادوات رژیم صهیونیستی گفت: در دو روز گذشته در جبهه لبنان، با وجود اینکه تانک‌ها از نظامیان صهیونیست حفاظت می‌کردند، یک تانک مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد، اما دشمن به آن اعتراف نکرد.

نصرالله در ادامه با اشاره به اقدامات یمن در حمایت از غزه گفت: آنچه در دریای سرخ می‌گذرد ضربه بزرگی به اقتصاد و بنادر دشمن وارد کرده است.

وی تاکید کرد: تجاوز اخیر به یمن نماینگر حماقتی آمریکایی-انگلیسی است. بایدن و کسانی که فکر می‌کنند یمنی‌ها با چند حمله عملیات‌هایشان در دریای سرخ را متوقف می‌کنند نادان هستند. تجاوز به یمن باعث می‌شود هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که قصد رفتن به اراضی اشغالی را دارند ادامه پیدا کند.

سیدحسن نصرالله همچنین درباره رسیدگی به پرونده رژیم صهیونیستی در لاهه گفت: صرف نظر از نتیجه دادگاه لاهه، این محاکمه و محاکمه‌های پیش از آن و همراه با آن میزان سقوط اخلاقی رژیم صهیونیستی و آمریکا را نیز برجسته می‌کند. بیش از ۲۳ هزار شهید در غزه و بیش از دو میلیون در محاصره هستند؛ می‌گویند این نسل‌کشی نیست؛ این نفاق اخلاقی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه درباره بحران داخلی در رژیم صهیونیستی گفت: آنچه در حال حاضر مهم است، فرسایش افکار عمومی داخلی در اسرائیل درباره حمایت از جنگ است. آن‌ها چه امیدی برای بازگشت زندانی‌های اسرائیلی در دست جناح‌های مقاومت دارند؟ آنچه برای خانواده‌های آن‌ها روشن است این است که یا زنده بازمی‌گردند یا در تابوت بازمی‌گردند و یا مفقود می‌شوند. انتظار می‌رود که این حمایت در هفته‌های آینده کاهش یابد، زیرا آن‌ها متقاعد شده‌اند که کابینه نتانیاهو در مدیریت جنگ ناتوان است. اکنون صدا‌ها برای استعفای نتانیاهو بلند شده است. این یکی از نتایج شکست و ناامیدی است.

وی با اشاره به عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها در مقابل مقاومت گفت: دشمن راهی جز پذیرش شرایط مقاومت در غزه و رسیدن به آتش‌بس در غزه و مذاکره در مورد زندانی‌ها پیدا نخواهد کرد و این یعنی پیروزی، موعودی که ما منتظر آن هستیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حملات نیرو‌های مقاومت از لبنان، سوریه و یمن به فلسطین اشغالی، عنوان کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی از چهار هزار سرباز معلول سخن می‌گویند که پس از ۱۰۰ روز به این وضع دچار شده‌اند و شاید این تعداد به ۳۰ هزار نفر هم برسد؛ لذا اگر تعداد افراد معلول به این عدد برسد، چند نفر دیگر زخمی شده‌اند؟. این افراد دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند. بنابراین این سوال مطرح است که تعداد واقعی کشته‌ها چه تعداد است؟ بزرگترین فاجعه برای اسرائیل زمانی خواهد بود که جنگ به پایان برسد و حجم خسارت‌های وارده به آن مشخص شود.

سید حسن نصرالله همچنین به انفجار امروز در حیفا اشاره کرده و گفت: اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد خبر حمله مقاومت عراق به حیفا صحیح بوده و به یک نقطه حساس ضربه وارد کرده که البته رژیم صهیونیستی بر آن سرپوش گذاشته است.

انتهای پیام/

نظر شما