شناسهٔ خبر: 64587650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برف روبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با تلاش ٩١ نفر از راهداران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف روبی یک هزار و ٧۴ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با تلاش ٩١ نفر از راهداران در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به بارش برف و برف روبی جاده‌های مواصلاتی استان طی ٢۴ ساعت گذشته گفت: با فعالیت بی وقفه راهداران در محورهای مواصلاتی اصلی سراسر استان بارش نزولات آسمانی باعث انسداد هیچ مسیری نشد و راهداران یک هزار و ٧۴ کیلومتر از این محورها را برف روبی کنند.

وی در ادامه با توجه به تلاش بی‌وقفه راهداران ادامه داد: طی ٢۴ گذشته نزدیک به ۱۰۰ نفر از راهداران با ۴۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۶٧٠ تن شن و ماسه جهت جلوگیری از انسداد و لیز خوردن خودروها، محورهای مواصلاتی استان را بازگشایی و ترددها را تسهیل کردند.

دست نشان با توجه به اهمیت ایمنی سفر خاطر نشان کرد: به دلیل تداوم بارش در محورهای مختلف استان، توصیه می‌شود همشهریان از تردد غیرضروری در مسیرهای برف گیر خودداری کرده و در صورت لزوم حتماً زنجیر چرخ همراه داشته باشند و از سالم بودن تجهیزات خودرو از جمله مه شکن، برف پاک کن و سیستم گرمایشی مطمئن شوند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ محور روستایی براثر بارش برف و کولاک مسدود شده بود که در حال حاضر راه این تعداد روستا با فعالیت ۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین توسط ٨ نفر از راهداران بازگشایی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما