شناسهٔ خبر: 6456628 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مسيحيان پاکستان و محکوميت قرآن‎سوزي

جامعه مسيحيان سراسر پاکستان به منظور محکوم کردن اقدام کشيش امريکايي در اهانت به قرآن و سوزاندن نسخه‎اي از اين کتاب آسماني در کليسايي در فلوريدا، تظاهرات کرده‌اند.

صاحب‌خبر -
مسيحيان پاکستان و محکوميت قرآن‎سوزي
به گزارش خبرگزاري تقريب(تنا)، مسيحيان از سراسر پاکستان در لاهور گردهم آمدند تا حمايت خود را از مسلمانان نشان داده و بگويند که چنين اقداماتي با هدف ايجاد تفرقه و درگيري ميان مسلمانان و مسيحيان صورت مي‌گيرد.

نايلا جي. دالاي رئيس جنبش مسيحيان پيشرو پاکستان در اين زمينه گفت، " در آموزه‌هاي هيچ مذهبي اجازه تلاش براي نابودي و يا اهانت به ساير مذاهب صادر نشده است. بنابر اين ما اين اقدام را به شدت محکوم مي‌کنيم. چنين اقداماتي در نهايت به ايجاد تبعيضات مذهبي ميان مردم منجر مي‌شود. "

دالاي در ادامه مي‌افزايد: " من معتقدم که کشيش امريکايي انسان سالمي نيست، زيرا هر انساني که از سلامت رواني برخوردار باشد، حتي يک کتاب عادي را نيز نمي‌سوزاند. اين در حالي است که قرآن يک کتاب آسماني و مقدس است که از جانب خداوند نازل شده است. اين اقدام کشيش امريکايي نشان مي‌دهد که وي به هيچ مذهبي معتقد نيست. "

مسيحيان از دولت خواسته‌اند تا در برابر اين اقدام کشيش امريکايي واکنش نشان داده و از دولت امريکا بخواهد تا مردم خود را از انجام چنين اقدامات افراط گرانه‌اي منع کند.

مسيحيان سراسر پاکستان اقدام اين کشيش امريکايي در اهانت به قرآن کريم و سوزاندن اين کتاب آسماني از سوي وي را به شدت محکوم  و اعلام کردند که چنين اقداماتي نشان دهنده ذهنيت افراط‎گري است که با آموزه‌هاي صلح‌آميز دين مسيحيت منافات دارد. 

اقدام کشيش کليساي ايالت فلوريداي امريکا در سوزاندن نسخه‎اي از قرآن باعث به راه افتادن تظاهرات گسترده‌ در سراسر جهان شده است.

نظر شما