شناسهٔ خبر: 64563626 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

بازگشت شفر به فوتبال ایران؛ پیرمرد آلمانی، سکان‌دار جدید صنعت‌نفت

امیرحسین یزدی

صاحب‌خبر -

صنعت‌نفت آبادان جزو تیم‌های پرنوسان و ناموفق لیگ برتر فوتبال ایران در نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌وسوم بود. زردپوشان آبادانی در طول 15 مسابقه تنها موفق به کسب 11 امتیاز شدند و این روند پرنوسان باعث شد تا دوره همکاری عبدالله ویسی با نفتی‌ها به پایان برسد. البته که او پیش از پایان نیم‌فصل نخست استعفای خود را تقدیم مدیران باشگاه صنعت‌نفت کرده بود اما با تصمیم مدیران این باشگاه، او تا پایان نیم‌فصل نخست روی نیمکت زردپوشان حضور پیدا کرد اما نتوانست روند نتیجه‌گیری تیمش را تغییر بدهد.

 

مدیران باشگاه آبادانی بعد از پذیرش استعفای عبدالله ویسی، در روزهای گذشته به دنبال انتخاب سرمربی جدید برای تیم‌شان بودند و به نظر می‌رسید که با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای، گزینه داخلی موردنظر آن‌ها باشد. فراز کمالوند، مهدی رحمتی و رسول خطیبی از جمله سرمربیان ایرانی بودند که گفته می‌شد قرار است با مدیران باشگاه صنعت‌نفت مذاکره کنند که در این میان، تلاش مدیران باشگاه آبادانی برای جلب رضایت این سرمربیان بی‌ثمر بود و همین مسئله باعث شد تا آن‌ها به سراغ انتخاب سرمربی خارجی بروند.

 

سورپرایز در آبادان با انتخاب شفر

نفتی‌ها که فصل گذشته تجربه موفق همکاری با ادسون تاوارس را نداشتند، به دنبال یک سرمربی خارجی بودند که از فوتبال ایران شناخت داشته باشد. بعد از بررسی‌های انجام شده، سرانجام مذاکرات به صورت چراغ خاموش با وینفرد شفر دنبال شد و در حالی‌که این سرمربی آلمانی در فصل گذشته هم گزینه حضور روی نیمکت صنعت‌نفت آبادان بود، سرانجام توافقات با او نهایی شد و ظهر امروز (پنجشنبه) و با اعلام رسمی باشگاه صنعت‌نفت آبادان، شفر به عنوان سرمربی جدید نفتی‌ها معرفی شد.

 

بازگشت پیرمرد آلمانی بعد از 5 سال

شفر که تجربه حضور روی نیمکت استقلال را در لیگ برتر فوتبال ایران دارد و همراه این تیم در جام حذفی به عنوان قهرمانی رسیده، بعد از جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان پایتخت، هدایت تیم‌های بنی‌یاس امارات و الخور قطر را برعهده داشت و حالا بعد از نزدیک به 5 سال دوری از فوتبال ایران، او بار دیگر در کسوت سرمربی به لیگ برتر بازخواهد گشت. جالب آنکه تصور می‌شد این سرمربی 73 ساله بعد از 2 تجربه ناموفق در فوتبال باشگاهی امارات و قطر، از عرصه مربیگری کنار برود اما حالا او در تصمیمی جالب‌توجه به دنبال کسب یک تجربه تازه در فوتبال ایران است.

 

شفر در اولین قدم به مصاف تیم سابق می‌رود!

صنعت‌نفت آبادان در اولین مسابقه‌اش بعد از تعطیلات زمستانی باید در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف استقلال تهران برود که رویارویی وینفرد شفر با تیم سابق خود اتفاق جالب‌توجهی محسوب می‌شود. باید دید با انتخاب این سرمربی کهنه‌کار و باتجربه آیا روند نتیجه‌گیری صنعت‌نفت در نیم‌فصل دوم متحول خواهد شد و آن‌ها می‌توانند از منطقه خطر فاصله بگیرند و پیش از رسیدن به هفته‌های پایانی، بقای‌شان در سطح اول فوتبال ایران را مسجل کنند یا خیر.

نظر شما