شناسهٔ خبر: 64534619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آشوب در اکوادور؛ حمله یک گروه تبهکار به پخش زنده تلویزیون + تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک گروه تبهکاری به استودیوی پخش زنده یک تلویزیون در اکوادور حمله کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، الجزیره نوشت: با حمله یک گروه تبهکار به پخش زنده تلویزیون تی‌سی اکوادور، صدای گلوله در استودیوی این تلویزیون شنیده شد. مهاجمان کارکنان این تلویزیون را مجبور کردند روی زمین دراز بکشند و پخش زنده را قطع کنند.

این اتفاق پس از آن رخ داد که به دلیل فرار سرکرده یک گروه قاچاقچی از زندان، رییس جمهور اکوادور حالت فوق العاده اعلام کرد. رییس جمهور نوبوآ 22 باند را به عنوان سازمان های تروریستی اعلام کرد و گفت که کشور در وضعیت «درگیری مسلحانه داخلی» قرار دارد.

در همین حال پلیس اکوادور اعلام کرد با حمله به این استودیوی پخش تلویزیونی توانسته 13 نفر از مهاجمان را بازداشت کند.

با این حال اخبار واصله نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی در شهرهای بزرگ اکوادور به شدت ناپایدار است به طوریکه برخی خبرگزاری‌ها از هرج و مرج کامل در این کشور خبر می‌دهند. رئیس جمهور دانیل نوبوآ که روز دوشنبه به دنبال فرار خوزه آدولفو ماسیاس، با نام مستعار فیتو، رهبر بزرگترین باند اکوادور،  وضعیت اضطراری 60 روزه و منع آمد و شد شبانه اعلام کرده وضعیت کشور را نبرد مسلحانه با تروریست‌ها عنوان کرده است.

در همین حال منابع خبری از کشته شدن 10 نفر از جمله دو نیروی پلیس در شهر گوایاگیل خبر می‌دهند. زندانیان چندین زندان که به گروه‌های تبهکار وابسته هستند با کشتن زندانبانان دست به شورش زده و کنترل زندان‌ها را برعهده گرفته‌اند.

این خبر را در الجزیره ببینید

 

نظر شما