شناسهٔ خبر: 64515073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

به‌ صورت مشروط؛

نماینده گرگان از توضیحات وزیر بهداشت قانع شد

زهرا علیدادی

نماینده مردم گرگان در مجلس پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت درباره اقدامات انجام شده برای ساماندهی کادر درمان، به صورت مشروط از توضیحات وزیر قانع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، سوال رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا از وزیر بهداشت و درمان در خصوص اینکه «چرا علی‌رغم زحمات پرستاران و کادر درمان در زمان پاندومی کرونا وزارت بهداشت اقدام به تعدیل کادر بیمارستانی و عدم تمدید قرارداد پرستاران طرحی کرده است؟»، در دستورکار قرار گرفت.

سنگدوینی پس از استماع توضیحات وزیر بهداشت، بیان کرد: لازم است که در خصوص فوق‌العاده خاص کادر درمان به صورت متفق‌القول در بودجه سال ۱۴۰۳ گام برداریم.

وی ادامه داد: اگر وزیر بهداشت قول دهد که مسائل کادر درمان، پرستاران طرحی، نیروهای روزمزد و تبدیل وضعیت نیروهای بیمارستانی را از سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی دنبال کند، بنده از توضیحات وی قانع می‌شوم و سوال را به رأی نمی‌گذارم. از وزیر بهداشت تقاضا دارم که در بازه زمانی دو ماهه به این موضوع رسیدگی کند.

محمدباقر قالیباف نیز خطاب به وزیر بهداشت، گفت: بخشی از این موضوع به وزارت بهداشت و بخشی هم به سازمان اداری و استخدامی بازمی‌گردد. این حق پرستاران است چرا که زحمات زیادی کشیدند و امیدواریم در دو ماه که فرصت داده شده است، این موضوع پیگیری شود.

نظر شما