شناسهٔ خبر: 64513647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

همشهری: سوت بزنید، جایزه بگیرید

همشهری نوشت: طبق قانون حمایت از گزارشگران فساد، فرد گزارش‌دهنده فساد 2درصد ارزش ریالی پرونده پاداش دریافت می‌کند. سقف پاداش در پرونده‌ها 10میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی و 20میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی - خصوصی که منظور از آن مردم هستند، درنظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا - رئیس مجلس دیروز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، قانون حمایت از گزارشگران فساد را برای اجرا ابلاغ کرد. بنابراین از این پس با پشتیبانی قانون از گزارشگران فساد از این مقوله سیاست‌زدایی شد و علاوه بر اینکه مقابله با فساد در مسیر قانونی و نتیجه‌بخش قرار می‌گیرد راه بر پروژه‌بگیری و انتقام‌جویی در این حوزه نیز مسدود شد. 

روزنامه همشهری در این ارتباط نوشته: این قانون در تلاش است تا از افرادی که فساد را گزارش می‌کنند، حمایت کند. علت این حمایت‌ها این است که در طول سال‌های گذشته گزارش‌دهندگان و مطلعان فساد با تهدیدهای مختلفی مانند اخراج از کار، کسر حقوق، مورد غضب واقع‌شدن از طرف شخص مافوق از طرق مختلف مادی و معنوی، تشکیل پرونده در محاکم و... مواجه می‌شدند. 

با ابلاغ این قانون، از این پس سازمان بازرسی کل کشور موظف است با همکاری نهادهای امنیتی نسبت به طراحی و راه‌اندازی سامانه گزارشگران فساد اقدام کند. اطلاعات این سایت البته محرمانه باقی می‌ماند و یکی از نهادهای امنیتی مانند دادستانی‌ها، مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و فرماندهی انتظامی مسئول رسیدگی به گزارش‌های ارسالی می‌شود. 

طبق قانون حمایت از گزارشگران فساد، فرد گزارش‌دهنده فساد 2درصد ارزش ریالی پرونده پاداش دریافت می‌کند. سقف پاداش در پرونده‌ها 10میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی و 20میلیارد تومان برای اشخاص حقیقی - خصوصی که منظور از آن مردم هستند، درنظر گرفته شده است.

 

نظر شما