شناسهٔ خبر: 64509621 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

واکنش‌ها به درگذشت فرانتس بکن باوئر؛ بدرود بزرگترین شخصیت فوتبال آلمان

امیررضا حجت‌پور

فرانتس بکن باوئر، قیصر فوتبال آلمان ساعتی پیش در 78 سالگی درگذشت

صاحب‌خبر -

جهان فوتبال نسبت به درگذشت فرانتس بکن باوئر واکنش نشان داد.

طرفداری | ساعتی پیش فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان و جهان در 78 سالگی درگذشت. قیصر پرافتخار ژرمن‌ها پس از سپری کردن یک دوره طولانی‌مدت از بیماری‌های مختلف جسمی، سرانجام امروز دار فانی را وداع گفت. بکن باوئر در سال‌های اخیر با مشکلات متعددی روبرو شد که او را وادار به دو عمل جراحی قلب و یک ایمپلنت لگن کرد. در ادامه به واکنش برخی از باشگاه‌ها و چهره‌های سرشناس مستطیل سبز به درگذشت یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آلمان و جهان می‌پردازیم:

فوری؛ فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان درگذشت

  • واکنش لوتار ماتئوس:

با این‌که می‌دانستیم فرانتس حال خوبی ندارد، اما شوک عمیقی بود. مرگ او ضایعه‌ای تلخ برای فوتبال و تمام کشور آلمان است. او یکی از بهترین بازیکنان و مربیان و در عین حال یک انسان بزرگ خارج از زمین بود. شخصیت بزرگ و برجسته فرانتس فقط به فوتبال ختم نمی‌شود. او شهرتی جهانی داشت. همه کسانی که فرانتس را می‌شناختند، می‌دانند که او چه قدر بزرگ و سخاوت‌مند بود.

  • واکنش اولی هونس:

فرانتس بکن باوئر بزرگ‌ترین شخصیتی است که بایرن مونیخ تا به حال داشته است. یک بازیکن، مربی، رئیس و شخص فراموش‌ناشدنی. هیچ‌کس هرگز به او نخواهد رسید. مردم می‌توانند بگویند فوتبال را در فرانتس بکن باوئر دیدند. او دوست و همراه بی‌نظیر من بود؛ و یک هدیه برای همه ما. فرانتس عزیز، روحت شاد.

اولی هونس در کنار فرانتس بکن باوئر فقید

 

  • واکنش باشگاه رئال مادرید:

رئال مادرید، رئیس و هیئت‌مدیره آن عمیقاً از درگذشت فرانتس بکن باوئر، یکی از برترین اساطیر فوتبال اروپا و جهان متأسف هستند. رئال مادرید به بستگان، هم‌تیمی‌ها، باشگاه‌ها و تمام عزیزان ایشان ابراز تسلیت و محبت می‌کند.

  •  واکنش یولیان ناگلزمان:
فرانتس بکن باوئر بهترین فوتبالیست تاریخ آلمان بود. تفسیر او از نقش لیبرو فوتبال را تغییر داد. دوستی بکن باوئر با توپ، از او مردی آزاد ساخت. فرانتس بکن باوئر به عنوان یک مربی و بازیکن فوق‌العاده بود و بالاتر از هر چیزی ایستاد. شکرگزارم و افتخار می‌کنم که بکن باوئر را شناختم و از او به نیکی یاد خواهم کرد.
  • واکنش ژابی آلونسو: 

روحت شاد، قیصر. 

لیونل مسی در اینستاگرام: روحت شاد

 

  • واکنش باشگاه منچستریونایتد:
به هم‌تایان خود در باشگاه بایرن مونیخ تسلیت می‌گوییم. ما نیز در سوگ از دست دادن یک شخص بزرگ راستین، فرانتس بکن باوئر هستیم.
منچستریونایتد با انتشار تصویری از فرانتس بکن باوئر و سر بابی چارلتون، دو اسطوره فقید فوتبال: رقبای داخل زمین، دارای احترام ابدی و حال هر دو در آرامش
  • واکنش باشگاه اینتر:

مثال بارز کلاس کاری و عدالت، اسطوره فوتبال جهان. باشگاه اینتر و تمامی نراتزوری‌های دنیا به سوگ درگذشت فرانتس بکن باوئر می‌پیوندند.

  • واکنش باشگاه بارسلونا:

باشگاه بارسلونا درگذشت فرانتس بکن باوئر، اسطوره فوتبال جهان را که امروز در سن 78 سالگی از پیش ما رفت، تسلیت می‌گوید.

  • واکنش رودی فولر:

بسیار غمگین هستم. خبر درگذشت فرانتس من را شدیداً متأثر کرد. یکی از دستاوردهای بزرگ زندگی من، شناخت و درس آموختن از فرانتس بکن باوئر است. دوران همکاری ما با قهرمانی در جام جهانی 1990 ایتالیا پایان یافت؛ افتخاری که بدون مربی‌گری منحصربه‌فرد او هرگز به دست نمی‌آمد. قیصر، الهام‌بخش بیش از یک نسل بود. او برای همیشه چراغ درخشان فوتبال آلمان باقی خواهد ماند. فوتبال آلمان، برزگ‌ترین شخصیتش را از دست داد و من هم دوست خوبم را.

  • واکنش توماس مولر: 
متأسفانه یکی از بهترین بازیکنان تاریخ بایرن مونیخ ما را ترک کرد. روحت شاد قیصر. ما کارهایی که برای فوتبال آلمان کردی را فراموش نمی‌کنیم.
داوید آلابا در اینستاگرام: روحت شاد فرانتس بکن باوئر؛ یک اسطوره و الهام‌بخش واقعی روبرت لواندوفسکی در اینستاگرام: روحت شاد اسطوره
  • واکنش مانوئل نویر: 

روحت شاد، فرانتس. 

رونالد آرائوخو در اینستاگرام: روحت شاد بنجامین پاوار در اینستاگرام: روحت شاد فرانتس بکن باوئر. اسطوره فوتبال و الهام‌بخش ذهنیت برنده. باعث افتخار بود که پیراهن شماره 5 شما در بایرن مونیخ را پوشیدم
  • واکنش اولیور کان:

متاسفم که یک اسطوره واقعی ورزشمان را از دست دادیم. خداحافظ فرانتس، از شما متشکرم که همیشه رفتار دوستانه و اصالت خود را حفظ کردید.

  • واکنش باشگاه منچسترسیتی:

همه در باشگاه منچسترسیتی از شنیدن خبر درگذشت فرانتس بکن باوئر ناراحت هستند. او یک اسطوره در دنیای فوتبال بود و فکر ما همراه خانواده و دوستان ایشان است.

  • واکنش باشگاه لیورپول:

یک نماد واقعی فوتبال. روحت شاد، فرانتس بکن باوئر.

  • واکنش سرخیو راموس:

خداحافظی با یک اسطوره و پیشرو. یک الگو برای نسل‌های مدافعانی که بعد از او آمدند. روحت شاد قیصر.

ژاوی در اینستاگرام: یک نماد فوتبال. ستایش و احترام ابدی. روحت شاد قیصر.
  • واکنش باشگاه دورتموند: 

بروسیا دورتموند در غم از دست دادن یک فوتبالیست بزرگ آلمانی سوگوار است. روحت شاد فرانتس بکن باوئر. قیصر برای همیشه در یادها خواهد ماند. 

آندرس اینیستا در اینستاگرام: روحت شاد

 

تونی کروس در اینستاگرام: در 17 سالگی، چه لحظه‌ای بود! روحت در آرامش قیصر

نظر شما