شناسهٔ خبر: 64466804 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

اگر شش رقمی شد، جا نخورید!

پیش‌بینی یاهو از قیمت بیت‌کوین

بخش اقتصادی یاهو، در یادداشتی، بالاترین رشد اقتصادی را برای بیت کوین پیش بینی کرده است.

صاحب‌خبر -
پیش‌بینی یاهو از قیمت بیت‌کوین

به گزارش «فرهیختگان»؛ بخش اقتصادی یاهو، در یادداشتی، بالاترین رشد اقتصادی را برای بیت کوین پیش بینی کرده. دلایل یاهو برای این پیش بینی اینهاست:
سال گذشته، بیت کوین توانست بعد از مدت ها افت قیمت، دوباره اوج بگیرد. اوجی که می شود به تایید پیش بینی شده صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) نسبت داد. همچنین افزایش فروش توکن های ان اف تی مبتنی بر بیت کوین هم بی اثر نبود.
در حالی که این دو عامل به تحریک احساسات خریداران در سراسر بازار کریپتو کمک کردند اما قطعا در مقایسه با آنچه در سال 2024 در انتظار بیت کوین است، شتاب‌دهنده‌های جزئی خواهند بود.
تاثیرگذارترین پیشرفتی که بیت کوین را به سمت بالاترین سطح تاریخ سوق می دهد، چرخه هاوینگی است که در اردیبهشت ماه شاهدش خواهیم بود. بیت کوین، با چرخه هاوینگ، نرخ استخراج را تقریباً هر چهار سال یکبار به نصف کاهش می دهد. پاداش استخراج در حال حاضر 1.75 درصد است که در پایان هاوینگ بعدی، به 0.85 درصد کاهش خواهد یافت.
از لحاظ تاریخی، این نصف شدن سود ماینینگ، مهمترین محرک افزایش قیمت این ارز پیشرو بوده زیرا تقاضا باید با نرخ تورم کاهش یافته تنظیم شود. در سال‌هایی که این قیمت نصف شد، بیت کوین به طور متوسط بیش از 128 درصد رشد داشته است. یک جهش به این بزرگی قیمت بیت کوین را به 99000 دلار می رساند که بالاترین رکورد جدید قیمتی این ارز در تاریخ خواهد بود.
در بیشتر تاریخ بیت کوین، نرخ جدید استخراج، حتی بعد از چرخه هاوینگ، کم و بیش با تقاضا مطابقت داشت. 
در حال حاضر، تنها 2.3 میلیون سکه در صرافی ها برای خرید در دسترس است، سطحی که از سال 2017 مشاهده نشده است. در نتیجه، هاوینگ آینده اولین بار در تاریخ خواهد بود که تعداد سکه های موجود کمتری نسبت به هاوینگ قبلی وجود دارد. با شوک عرضه بی‌سابقه ورودی، اگر بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ شش رقمی شود، تعجب نکنید.

نظر شما